5 najzaujímavejších faktov o Forde Puma

Ford Puma, tento nový, prešiel rovnakou vlnou kritiky ako Mitsubishi Eclipse. Z malého obratného kupé sa stal crossover. Avšak v prípade Pumy je stále dostatočne obratným vozidlom. Aktuálne sa dá kúpiť bezkontaktne, výber verzie funguje cez internet a následne sa dá mejlom a telefónom kontaktovať ktorýkoľvek z dílerov Fordu. Čím je teda nová Puma zaujímavá?

Motor

Pod kapotou Pumy je trojvalcový litrový motor, ktorý viackrát získal titul Motor roka. Základom je verzia s výkonom 92 kW (125 k). Ale nebude jediná v ponuke. Hlavným predajným artiklom by sa mal stať mild-hybrid, ktorý má rovnaký výkon. Prípadne môže mať aj výkonnejšiu verziu dosahujúcu až 114 kW (155 k). Aktuálne sú v ponuke len s manuálnou prevodovkou, ale postupne pribudne aj automat a šepká sa aj o verzii ST. Ak by dostala agregát z Fiesty ST, čiže 1,5-litrový trojvalec s výkonom 147 kW (200 k), tak by bola celkom unikátna medzi takto veľkými crossovermi. Avšak súčasný vrchol ponuky má rozdelené režimy. Kým v bežnom je pohodový, športový režim zvýši výkon na maximum a je iná aj odozva na plyn.

Foto: Autobazar.sk

Kufor

Ford Puma má v zadnej časti batožinový priestor s objemom 456 litrov. Ten sa dá zväčšiť, ako je samozrejmé, sklopením sedadiel. So sklopenými sedadlami sa do interiéru zmestí box s dĺžkou 112 centimetrov, šírkou 97 centimetrov a výškou 43 centimetrov. Avšak to nie je všetko. Pod podlahou je menší priestor s objemom 80 litrov, ktorému Ford dal názov MegaBox. Pri hybridnej verzii je toto umývadlo s výpusťou trochu menšie, ale stále je použiteľné na prevoz napríklad vyššej rastliny, na špinavé tenisky zo športovania, prípadne sa do tohto boxu dá umiestniť pár kíl ľadu a pár plechoviek osviežujúceho nápoja na letný výlet k vode.


Foto: Autobazar.sk

Priestor

Na predných sedadlách je to jasné, tam je miesta dosť, dokonca aj na šírku. Ale na prekvapenie sa podarilo dostatok priestoru vytvoriť aj zadným pasažierom. Nie je to len na dĺžku, ale aj na výšku, čo je celkom prekvapivé, vzhľadom na profil karosérie. Profil karosérie nie je klasický SUVčkový ako má napríklad Renault Captur a Peugeot 2008, ale pripomína skôr SUV-kupé ako napríklad BMW X4, alebo Mercedes GLC Coupe.


Foto: Autobazar.sk

Displej miesto prístrojov

Podľa výbavy je možné dostať miesto klasických prístrojov pred vodičom, za volantom digitálny panel s uhlopriečkou 12,3 palca. Vlastne ju má iba výbava ST-Line a ST-Line X. Výbavy Titanium a Titanium X majú tento displej v balíku Technology spolu s Full LED svetlami za 1 464 eur. Na displeji je výborná prepracovanosť. Je veľký rozdiel medzi normálnym a športovým nastavením. Napríklad v prípade nastavenia adaptívneho tempomatu zobrazuje normálny režim Mondeo ako auto, čo je pred  vami, v športovom režime jazdíte za Mustangom.


Foto: Autobazar.sk

Cena

Ford na začiatku predaja ponúka verziu First Edition. Tá začína na 18 690 eurách a už obsahuje slušnú výbavu. Má 17-palcové zliatinové disky, manuálnu klimatizáciu, či navigačný systém. Výbava First Edition Plus pridáva automatickú klimatizáciu, vyhrievané čelné sklo a volant a vyhrievané predné sedadlá.

Štandardná cena výbavy Titanium je 21 490 eur. Za vrcholnú ST-Line X s hybridom si automobilka v cenníku pýta 27 090 eur. Ak Pumu našpecifikujete úplne so všetkým, tak sa dostane na 35 223 eur. Avšak je tam jedna veľká dilema. Aj keď chcete mať rezervu, aspoň dojazdovú, tak interferuje s MegaBoxom a hybrid ju nemôže mať.

Vo finále odporúčame práve najvýkonnejší hybrid, ktorý prináša aj zážitky za volantom a využíva ešte lepšie dobre vyladený podvozok. Ten je dostatočne komfortný aj s devätnásťpalcovými zliatinovými diskami a zároveň dobre drží v zákrutách.


Foto: Autobazar.sk

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Autobazar.sk

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / 5 najzaujímavejších faktov o Forde Puma