Manhart sa lúči s osemvalcovým Mercedesom C63 S

Nový Mercedes-AMG C63 nebude taký ako býval. Už nebude mať osemvalec, ale to asi vie každý. Miesto neho bude mať plug-in hybridný štvorvalec s ešte vyšším výkonom ako mal doteraz V8 s dvomi turbami. Ako rozlúčku s väčším motorom si pripravil úpravca Manhart ešte jednu verziu predchádzajúcej generácie modelu.

Nemecký úpravca teda siahol vlastne do histórie a ešte raz prerobil model C63, rovno v najvýkonnejšej špecifikácii S. A konkrétne to je kombi. Celkovo je nový názov Manhart CR 700 Wagon. Každému je jasné, čo je Wagon, ale viacerí predpokladajú, čo bude znamenať číslo 700.

Foto: Manhart

Z pôvodného výkonu 375 kW (510 k) a krútiaceho momentu 700 Nm sú razom vyššie čísla. Ale počet miest na sedenie a veľký batožinový priestor ostali rovnaké. Zmeny pod kapotou sú celkom zásadné. Céčko dostalo nové turbá, karbónové nasávacie potrubie, iný medzichladič stlačeného vzduchu a samozrejme, preprogramovanie riadiacej jednotky, aby motor ponúkol vyšší výkon a hlavne, aby komponenty mali zmysel.


Foto: Manhart

Motor sa tak dostal na výkon 531 kW (722 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 920 Nm. Niekoľko zmien, najmä programových, sa udialo aj v prípade automatickej prevodovky s deviatimi prevodovými stupňami. O zrýchlení na stovku reč nemusí byť, ale pružnosť zo 100 na 200 vyráža dych. CR 700 zvládne tento šprint za 5,5 sekundy.


Foto: Manhart

Kým vnútornosti sú jedna vec, druhou je vzhľad. Okrem tradičného zlato-čierneho sfarbenia, ako má Manhart vo zvyku, sa Céčko dočkalo iných kolies. Sú to disky s označením Concave One, majú priemer 20 palcov a čiernu farbu dopĺňa zlatý pás po obvode, aby ladili so zvyškom auta.

Podvozok má možnosť nastavenia a pochádza od Manhartu priamo. Avšak s brzdami sa nestalo nič, sú sériové, podobne ako interiér tohto kusu. To však neznamená, že tieto prvky nevie Manhart zmeniť. Všetko záleží na požiadavke jednotlivých klientov.


Foto: Manhart

A to isté platí o cenách, nie sú zverejnené, ale jeden telefonát a je jasné, koľko bude takýto špás stáť. V každom prípade je nad slnko jasné, že takéto výkony sa z novej generácie modelu jednoducho nebudú dolovať. Zo štvorvalca s podporou elektromotorov bude zaujímavé ťahať vyššie výkony, najmä vzhľadom na životnosť.


Foto: Manhart

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Manhart

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Manhart sa lúči s osemvalcovým Mercedesom C63 S