Nový Mercedes-AMG C63 nebude taký ako býval. Už nebude mať osemvalec, ale to asi vie každý. Miesto neho bude mať plug-in hybridný štvorvalec s ešte vyšším výkonom ako mal doteraz V8 s dvomi turbami. Ako rozlúčku s väčším motorom si pripravil úpravca Manhart ešte jednu verziu predchádzajúcej generácie modelu.
Nemecký úpravca teda siahol vlastne do histórie a ešte raz prerobil model C63, rovno v najvýkonnejšej špecifikácii S. A konkrétne to je kombi. Celkovo je nový názov Manhart CR 700 Wagon. Každému je jasné, čo je Wagon, ale viacerí predpokladajú, čo bude znamenať číslo 700.
Z pôvodného výkonu 375 kW (510 k) a krútiaceho momentu 700 Nm sú razom vyššie čísla. Ale počet miest na sedenie a veľký batožinový priestor ostali rovnaké. Zmeny pod kapotou sú celkom zásadné. Céčko dostalo nové turbá, karbónové nasávacie potrubie, iný medzichladič stlačeného vzduchu a samozrejme, preprogramovanie riadiacej jednotky, aby motor ponúkol vyšší výkon a hlavne, aby komponenty mali zmysel.
Motor sa tak dostal na výkon 531 kW (722 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 920 Nm. Niekoľko zmien, najmä programových, sa udialo aj v prípade automatickej prevodovky s deviatimi prevodovými stupňami. O zrýchlení na stovku reč nemusí byť, ale pružnosť zo 100 na 200 vyráža dych. CR 700 zvládne tento šprint za 5,5 sekundy.
Kým vnútornosti sú jedna vec, druhou je vzhľad. Okrem tradičného zlato-čierneho sfarbenia, ako má Manhart vo zvyku, sa Céčko dočkalo iných kolies. Sú to disky s označením Concave One, majú priemer 20 palcov a čiernu farbu dopĺňa zlatý pás po obvode, aby ladili so zvyškom auta.
Podvozok má možnosť nastavenia a pochádza od Manhartu priamo. Avšak s brzdami sa nestalo nič, sú sériové, podobne ako interiér tohto kusu. To však neznamená, že tieto prvky nevie Manhart zmeniť. Všetko záleží na požiadavke jednotlivých klientov.
A to isté platí o cenách, nie sú zverejnené, ale jeden telefonát a je jasné, koľko bude takýto špás stáť. V každom prípade je nad slnko jasné, že takéto výkony sa z novej generácie modelu jednoducho nebudú dolovať. Zo štvorvalca s podporou elektromotorov bude zaujímavé ťahať vyššie výkony, najmä vzhľadom na životnosť.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Manhart