Odteraz bude Jeep Wrangler iba s plug-in hybridom (v Európe)

Jeep sa posúva so svojim Wranglerom do nových sfér. Kým doteraz bol dostupný s inými motormi, teraz bude všetko inak. Teda, na rovinu, z ponuky vypadne štvorvalec s objemom 2,0 litra a prepĺňaním. Ostane len plug-in hybridná verzia. Modernizácia zrušila všetky ostatné motory

Táto verzia, ktorá ostane v Európe jediná v ponuke je z dôvodu stále prísnejších emisných noriem. Tie už pomaly, ale isto nebude možné splniť bez elektrického doplnku motora. A dôvodom je aj platenie pokút za každý gram CO2 nad stanovený limit. Jeep sa proste rozhodol, že stačilo a že motory bez elektrických doplnkov si nechá pre ostatné časti sveta.

Foto: Jeep

Pohonná sústava modelu 4xe, ako Jeep označuje plug-in hybridy, pozostáva z dvojlitrového turbomotora, presne z toho, ktorý odišiel z ponuky, a elektromotora. Výkon spaľovacieho agregátu je 200 kW (272 k) a k nemu je doplnený elektromotor dosahujúci 107 kW (145 k). Celkovo tak Wrangler možnosťou nabíjania z elektrickej siete a s modrými Aqua evidenčnými číslami dosahuje 280 kW (381 k).


Foto: Jeep

Omnoho viac zaujme maximum kombinovaného krútiaceho momentu. To je na hodnote 637 Nm. Wrangler PHEV, či teda 4xe bude dostupný iba s karosériou s piatimi dverami. A nárast hmotnosti oproti štandardnému vyradenému dvojlitru je 400 kilogramov. To znamená, že hmotnosť Wranglera sa dostáva na 2,4 tony.


Foto: Jeep

Zväčšená hmotnosť je vo forme elektromotora, ale tiež batérie, ktorá má kapacitu 17,3 kWh. Podľa WLTP prejde Wrangler 4xe na nabitie 45 kilometrov. Takže v reálnom svete treba rátať s 30 kilometrami. Pritom, podľa WLTP, má emisie 94 gramov CO2 na kilometer. Je prekvapivé, že práve plug-in hybrid má možnosť potiahnuť ťažší príves ako verzia so spaľovacím motorom. A to o 100 kilogramov. Stále je však hodnota 1 587 kilogramov celkom nízka. Na ťahanie asi treba pick-up Gladiator, ak to má byť Jeep, ktorý zvládne 2,7 tony.


Foto: Jeep

Zmenou prejde výbava, kde v základnej bude toho omnoho viac. V príplatkovej pre verziu Sahara, ale štandardnej pre Rubicon bude čelné sklo Gorila Glass. Pribudnú aj dva nové odtiene farby karosérie. Celý tento štýl, ktorý Jeep zvolil s elimináciou pohonných jednotiek je o tom, že do roku 2025 chce predávať 70 percent elektrifikovaných vozidiel. A o tých pokutách.


Foto: Jeep

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Jeep

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Odteraz bude Jeep Wrangler iba s plug-in hybridom (v Európe)