Jeep sa posúva so svojim Wranglerom do nových sfér. Kým doteraz bol dostupný s inými motormi, teraz bude všetko inak. Teda, na rovinu, z ponuky vypadne štvorvalec s objemom 2,0 litra a prepĺňaním. Ostane len plug-in hybridná verzia. Modernizácia zrušila všetky ostatné motory
Táto verzia, ktorá ostane v Európe jediná v ponuke je z dôvodu stále prísnejších emisných noriem. Tie už pomaly, ale isto nebude možné splniť bez elektrického doplnku motora. A dôvodom je aj platenie pokút za každý gram CO2 nad stanovený limit. Jeep sa proste rozhodol, že stačilo a že motory bez elektrických doplnkov si nechá pre ostatné časti sveta.
Pohonná sústava modelu 4xe, ako Jeep označuje plug-in hybridy, pozostáva z dvojlitrového turbomotora, presne z toho, ktorý odišiel z ponuky, a elektromotora. Výkon spaľovacieho agregátu je 200 kW (272 k) a k nemu je doplnený elektromotor dosahujúci 107 kW (145 k). Celkovo tak Wrangler možnosťou nabíjania z elektrickej siete a s modrými Aqua evidenčnými číslami dosahuje 280 kW (381 k).
Omnoho viac zaujme maximum kombinovaného krútiaceho momentu. To je na hodnote 637 Nm. Wrangler PHEV, či teda 4xe bude dostupný iba s karosériou s piatimi dverami. A nárast hmotnosti oproti štandardnému vyradenému dvojlitru je 400 kilogramov. To znamená, že hmotnosť Wranglera sa dostáva na 2,4 tony.
Zväčšená hmotnosť je vo forme elektromotora, ale tiež batérie, ktorá má kapacitu 17,3 kWh. Podľa WLTP prejde Wrangler 4xe na nabitie 45 kilometrov. Takže v reálnom svete treba rátať s 30 kilometrami. Pritom, podľa WLTP, má emisie 94 gramov CO2 na kilometer. Je prekvapivé, že práve plug-in hybrid má možnosť potiahnuť ťažší príves ako verzia so spaľovacím motorom. A to o 100 kilogramov. Stále je však hodnota 1 587 kilogramov celkom nízka. Na ťahanie asi treba pick-up Gladiator, ak to má byť Jeep, ktorý zvládne 2,7 tony.
Zmenou prejde výbava, kde v základnej bude toho omnoho viac. V príplatkovej pre verziu Sahara, ale štandardnej pre Rubicon bude čelné sklo Gorila Glass. Pribudnú aj dva nové odtiene farby karosérie. Celý tento štýl, ktorý Jeep zvolil s elimináciou pohonných jednotiek je o tom, že do roku 2025 chce predávať 70 percent elektrifikovaných vozidiel. A o tých pokutách.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Jeep