Aston Martin potvrdil, že prechádza k downsizingu pri svojom SUV modeli DBX. Motor bude znova zo spolupráce s Mercedesom, rovnako ako osemvalcový štvorliter. Avšak zmenšený motor je reakciou na legislatívne podmienky v jednej konkrétnej krajine.
V Číne je vyššie daňové zaťaženie väčších motorov, aj preto tam majú niektoré veľké sedany štvorvalce. A Aston Martin preto prichádza s možnosťou ako kúpiť SUV DBX, ktorý je výhodnejší nielen cenovo, ale hlavne z tohto pohľadu. A pritom ani táto verzia nie je slabá.
Je jasné, že automobilka nebude robiť vizuálne rozdiely medzi jednotlivými modelmi a nápisy V8 a V6 na karosérii jednoducho nebudú. Reálne nebude možné rozoznať ktorý motor má konkrétny kus pod kapotou. Jasné, až do momentu naštartovania, alebo do naštartovania rozhovoru s majiteľom.
Reálne však radový šesťvalec s objemom 3 litre a mild-hybridným doplnkom je tou kultivovanejšou voľbou ako burácajúci V8. Výkon má tiež nezanedbateľných 320 kW (435 k) a krútiaci moment 520 Nm. To je presne ten istý motor, ktorý AMG montuje do modelov označených číslom 53. Aj tu je motor spojený s deväťstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies.
Aj napriek nižšiemu výkonu ponúka DBX s radovým šesťvalcom naozaj slušné dynamické parametre. Na stovku akceleruje v priebehu 5,4 sekundy a maximum má 259 kilometrov za hodinu. Tieto hodnoty sú o 0,9 sekundy a 32 kilometrov za hodinu horšie ako má osemvalec, ale stále sú dostačujúce. Podľa WLTP, ktorý síce v Číne nič neznamená, má takýto DBX spotrebu 10,5 litra v kombinovanom cykle.
Spolu s motorom od AMG prichádza ešte aj samosvorný diferenciál na zadnej náprave, elektronicky riadené stabilizátory, adaptívny podvozok a karbónový kardanový hriadeľ. O zastavenie sa budú starať šesťpiestikové brzdy vpredu a jednopiestikové vzadu.
V ponuke šesťvalcového DBX budú disky s priemerom od 21 do 23 palcov, čo znamená, že ani tu nie je rozdiel oproti osemvalcovej verzii. Ak by ste bývali v Číne a chceli by ste DBX so šesťvalcom, tak si ho už môžete, bez problému, objednať. Základná cena je stanovená na 1,898 milióna čínskych juanov. V prepočte to je 263-tisíc eur. Za to sa už dá v Európe kúpiť osemvalec úplne spokojne.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Aston Martin