Obor Lexus LX600 sa do Európy nepozrie

Lexus má portfólio rozdelené po celom svete a vzhľadom na niektoré lokálne normy nemôže ponúkať všteko všade. A nový Lexus LX600 je rozhodne jedno z tých áut, ktoré nebudú v ponuke v Európe. Ako základ pre tento obrovský terénny automobil prišla najnovšia generácia Toyoty Land Cruiser, ale tej väčšej, nie tej, čo sa predáva tu.

To, že bude tento Lexus jedným z najväčších a najťažších v ponuke je jasné už na prvý pohľad. Aktuálne je toto štvrtá generácia LX. A prichádza presne po štrnástich rokoch, ktoré fungovala tretia. Najnovšia teda vychádza z najnovšej generácie Land Cruiseru, čo celkom jasne hovorí nielen o rozmeroch, ale aj o tom aké technológie LX použije.

Foto: Lexus

Podobne ako veľký Land Cruiser, aj LX zhodilo 200 kilogramov hmotnosti vďaka použitiu novej platformy TNGA-F. Od Land Cruiseru však bude LX odlišné najmä stvárnením plôch vpredu a vzadu. Obrovská maska chladiča je už tradičným poznávacím znakom nových Lexusov a vzadu bude LEDkový svetelný pás.


Foto: Lexus

Vnútri sa toho však muselo zmeniť viac, lebo interiér Lexusu musí pôsobiť omnoho luxusnejšie ako ten v Toyote. Musí predsa konkurovať nielen Mercedesu GLS, ale aj BMW X7 a tiež Cadillacu Escalade. Ten je veľkostne ale ešte o kúsok ďalej. Ako prvé bude LX-ko disponovať dvojicou displejov, ktoré eliminujú ďalšie tlačidlá. Tretí displej bude pred vodičom.


Foto: Lexus

Ale k displejom. Vrchný zobrazuje informácie o hudobnom dianí v aute a tiež navigáciu, plus k nim dopĺňa terénne informácie Multi-Terrain Monitoru, ako funkciu Lexus nazval. Spodný displej zase zrýchľuje prístup ku klimatizácii a Multi-Terrain Monitoru asistuje ako sekundárna obrazovka v prípade, že na vrchnom displeji ide obraz z kamery.

Podľa verzie bude mať tradične stavaný off-road s rámom štyri samostatné sedadlá so širokými možnosťami nastavenia. Spolujazdcove sedadlo bude v takom prípade preklopiteľné dopredu a po jeho sklopení vznikne priestor na nohy s dĺžkou 110 centimetrov. V takom prípade príde vhod vysúvateľná opierka nôh na zadných sedadlách.


Foto: Lexus

Zaujímavá bude aj pohonná jednotka. V8 s objemom 5,7 litra je preč. Miesto neho je prepĺňaná V6-tka s objemom 3,5 litra. Motor má výkon 302 kW (410 k) a krútiaci moment 650 Nm. Cez desaťstupňový automat poháňa všetky štyri kolesá. Predchodca mal o dva prevodové stupne menej.


Foto: Lexus

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Lexus

NAJČÍTANEJŠIE V BLOGU
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Obor Lexus LX600 sa do Európy nepozrie