Takto sa robí retroauto, presne ako spravili Lotus 62-2!

Robiť autá, ktoré majú niektoré prvky retro je fajn, ale spraviť niečo, čo priamo odkazuje na neiktoré auto z histórie je naozaj zložitejšie. Na zaujímavú tvorbu novej verzie Lotusu 62 sa podujal britský špecialista Radford.

Na celom projekte sa, okrem iných podieľali aj dizajnér Mark Stubbs, motorový expert Ant Anstead a aj svetový šampión v F1, Jenson Button. Je to prvý projekt Radfordu a nový model dostal označenie Lotus 62-2. Logické je, že inšpirácia prišla z Lotusu 62, ktorý pretekal v šesťdesiatych rokoch.

Foto: Radford

Oživený model používa základ z Lotusu Evora, jedného zo súčasných modelov automobilky, a pridáva retro výzor. O tom, že detaily naozaj pripomínajú pôvodný model hovorí napríklad aj nasávací otvor za kabínou, či spojler v zadnej časti, ktorý je rozdelený na dve časti.

Bez ohľadu na výbavu bude mať 62-2 rovnaký podvozok so špeciálnym zadným pomocným rámom priamo navrhutým v Radforde. Tento pomocný rám pridáva autu silu, tuhosť a pomáha jazdným vlastnostiam. Je tiež dôvodom, že sa podarilo udržať hmotnosť celkom nízko. Lotus 62-2 má iba jednu tonu.


Foto: Radford

Základom ponuky bude verzia Classic bez zadného krídla. Tá bude mať vpredu 17-palcové a vzadu 18-palcové zliatinové disky. Verzia Gold Leaf má niesť odkaz klasického pretekárskeho vozidla a tiež bude mať nálepky v rovnakom štýle ako ich mali aj vozidlá v minulosti. Práve tu prichádza dvojitý spojler vzadu a o palec väčšie disky ako vpredu, tak vzadu.


Foto: Radford

Interiér je ešte modernejší. Na A-stĺpikoch sú dva displeje, ktoré zobrazujú obraz z kamier vzadu a suplujú ak funkciu spätných zrkadiel. Je to z dôvodu, že za kabínou je plný panel, cez ktorý nie je vidieť. Miesto klasických prístrojov je 6-palcový displej, zobrazujúci naozaj všetky informácie o vozidle. Auto podporuje pripojiteľnosť cez Bluetooth a Wi-fi. To je nielen kvôli telefonovaniu, ale aj kvôli prehrávaniu hudby cez 5 reproduktorov v relatívne malej kabíne auta.

Pohon zabezpečí klasický 3,5-litrový vidlicový šesťvalec, ktorý je bežne v Evore. V štandardnej verzii Classic bude mať výkon 321 kW (435 k). V tomto prípade je základom spojenie so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom zadnej nápravy. Za príplatok môže byť manuál nahradený sedemstupňovým dvojspojkovým automatom.


Foto: Radford

Verzia Gold Leaf má rovnaký motor, ale jeho naladenie je až na 368 kW (500 k). Zvýšený výkon je zásluha vylepšených piestov a časovania. Tu je spojenie už len s automatom. Ale to nie je všetko, ešte existuje jedna verzia, JPS, ktorá tróni úplne na vrchole ponuky. Spolu s kompresorom a novým nastavením riadiacej jednotky dokáže ponúknuť až 442 kW (600 k). V tejto špecifikácii je už tiež štandardom dvojspojka a tak ako Gold Leaf, aj JPS využíva elektronicky riadený samosvorný diferenciál na zadnej náprave.

Rozdielne je aj brzdové nastavenie. Kým Classic a Gold Leaf dostali štvorpiestikový brzdový systém od AP Racing, JPS na väčší výkon reflektuje keramickými brzdami. O cene zatiaľ nie sú známe žiadne informácie, ale už teraz je zrejmý počet vyrobených kusov. Ten bude 62. Každému je asi jasné prečo. Samotný výrobný proces sa rozbehne už tento rok vo fabrike v Kalifornii. Na cestách sa prvé kúsky objavia v prvej polovici roku 2022.


Foto: Radford

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Radford

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Takto sa robí retroauto, presne ako spravili Lotus 62-2!