Mountune značne zvýšil výkon Fordu Focus ST, má viac ako tretie RS

Ford Focus ST patrí jednoznačne medzi hothatche. A pritom je stále príjemný na každodenné jazdenie, ostrejší ako predchodca a zároveň má aj relatívne nízku spotrebu. Lenže sú niektorí, ktorí vravia, že výkon 206 kW (280 k) nie je úplne to pravé na naozaj ostrú jazdu. A pre tých prichádza ku slovu úpravca Mountune, ktorý má s Fordami dlhodobé skúsenosti.

Výborne jazdiaci hothatch britský špecialista posunul ďalej. Bavíme sa teda o verzii s benzínovým motorom. V ponuke je totiž aj naftová alternatíva. Benzínový model už dávnejšie prešiel kúrou a balík dostal označenie M330, čiže na štýl BMW, akurát v tomto prípade Mountune hovorí priamo o výkone v konských silách. Celkovo tak mala prvá verzia z marca 2020 výkon 243 kW (330 k).

Foto: Mountune

Teraz sa však podarilo posunúť výkon ešte vyššie. Po zásahu a s novým balíkom M365 má ešte vyššie hodnoty všetkých sledovaných veličín. Výkon sa dostal teda na 268 kW (365 k) a krútiaci moment na masívnych 560 Nm. Auto má však stále pohon na predné kolesá. To znamená, že aj napriek vyššiemu výkonu môže byť pomalší ako predchádzajúci Focus RS tretej generácie, ktorý mal pohon všetkých kolies, čo znamená trochu lepšiu trakciu a lepší prenos na vozovku.

Mountune teda upravil 2,3-litrový turbomotor so štyrmi valcami. Zatiaľ je tento balík kompatibliný len s manuálnou prevodovkou a prináša aj iný zvuk v režimoch Sport a Track. Mountune hovorí, že celý režim Track bol nastavený inak a preprogramovanie mapy riadiacej jednotky je možné jednoducho cez aplikáciu mTune Smartflash. Stačí mať pripojený dodávaný Bluetooth OBD konektor.


Foto: Mountune

Za túto úpravu pýta britská firma 677 eur, v ktorých je zahrnutá aj cena za konektor a prístup do aplikácie. To znamená, že za každý kW naviac stojí necelých 11 eur, alebo každý Nm necelých 5 eur. Jediné šťastie je, že Ford používa pre Focus ST samosvorný diferenciál, ktorý si aspoň čiastočne poradí s takouto porciou výkonu a krútiaceho momentu. Veríme, že Mountune by dokázal vyriešiť aj požiadavky na výkonnejšiu brzdovú sústavu, ak by niekomu po úprave tá sériová nestačila. Ale to už cez OBD Bluetooth konektor nepôjde.


Foto: Mountune

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Mountune

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Mountune značne zvýšil výkon Fordu Focus ST, má viac ako tre...