Utopil Ladu Nivu, ale tá vstala z mŕtvych a šla ďalej

V Británii je niekoľko šou, ktoré sú výlučne na youtube. Jednou z nich je šou Johnnyho Smitha. Nie, nemyslíme tú, v ktorej rozoberá elektromobily. Má ešte jednu, The Late Brake Show, v ktorej sa venuje normálnejším autám. A hlavne sa venuje aj novým autám. Detailnejšie sa pozrel aj na novú Ladu Niva s novým interiérom.

Vo videu je porovnanie so Suzuki Jimny, ktoré je vlastne najväčším konkurentom Nivy. Áno, už sa tento legendárny automobil znova volá Niva, nie 4x4. Je to z dôvodu, že Chevrolet sa vzdal práv na toto meno, ktoré kedysi získal práve od Lady.

Nová Niva vyzerá zvonka stále ako doteraz, verzia Urban má síce oblejšie nárazníky, ale chcete skôr verziu Bronto so zvýšeným podvozkom a terénnejšími úpravami. Alebo potom verziu Putin, ktorá má maskáčové lakovanie. Nie je to fólia, v Rusku idú štýlom, že aj toto má byť autentické.

Foto: Youtube/The Late Brake Show

Lada Niva má pod kapotou už dlhodobo 1,7-litrový štvorvalec bez prepĺňania a britský díler, ktorý sídli takmer v centre Londýna hovorí, že auto spĺňa všetky parametre na zaradenie do ULEZ, čiže Ultra Low Emission Zone. V preklade zóny s ultranízkymi emisiami. To sa nám veľmi nechce veriť, ale nejaký dôvod toto tvrdenie má.

Motor pod kapotou dáva výkon 61 kW (83 k) pri 5000 otáčkach a má viacbodové vstrekovanie od firmy Bosch. Malý off-road s ním zvládne stovku. Dobre, zvládne až 137 kilometrov za hodinu a zrýchlenie dáva pocit, že má vplyv na celosvetové dianie. Na stovke je za 17 sekúnd. Automobilka pritom uvádza, že spotreba v kombinovanom cykle je 9,8 litra a každým kilometrom vyjde z výfuku 226 gramov CO2.


Foto: Youtube/The Late Brake Show

Avšak toto nie je auto na brázdenie diaľnic, toto auto je terénne. Má všetko, páku na radenie rýchlostí manuálne a aj páku na prepínanie režimov štvorkolky. A vôbec to nejde ľahko. Terénne schopnosti podporuje aj naozaj nízka hmotnosť. Lada uvádza, že má len 1265 kilogramov.

Ale k samotnému videu. Okrem toho, že v zásade Johnny auto velebí, tak v jednom momente nastane veľký problém. Samotné brodenie začína v 22. minúte. A chvíľu na to zablúdi na nesprávnu cestu a nájde hlbokú časť brodenia. V podstate Nivu utopí. Auto ostane stáť v takmer 45-stupňovom uhle smerom dopredu s vodou až po svetlá. Našťastie to auto nezabije, po vytečení vody a vyčistení vzduchového filtra naštartuje a ide domov ako keby sa nič nedialo. Veď si pozrite sami. Angličtina je výhodou.

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Youtube/The Late Brake Show

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Utopil Ladu Nivu, ale tá vstala z mŕtvych a šla ďalej