Porsche predstavilo lahôdku, novú 911 GTS

Počet verzií najnovšej interpretácie Porsche 911, s kódovým označením 992 stále stúpa a 991 už je definitívne minulosťou. Najnovšie pribudla verzia GTS, ktorá je postavená medzi Carreru S a Turbo. Medzi nimi bol totiž značný rozdiel.

Nová verzia legendárneho auta postavená na najnovšom základe ponúka trojlitrový šesťvalec s protibežnými piestami a prepĺňaním dvomi turbami. To znamená, že na zadné kolesá sa dostáva výkon 353 kW (480 k). A tiež krútiaci moment 569 Nm. Tiež je to indikácia toho, že litrový výkon je až 118 kW (161 k).


Foto: Porsche

Výkon GTS je o 22 kW (30 k) vyšší ako má Carrera S, ale je tiež o 16 kW (21 k) vyšší od predchádzajúcej verzie GTS. Okrem pohonu zadnej nápravy bude  v ponuke aj možnosť zvoliť pohon všetkých kolies. Zároveň bude na výber aj druh prevodovky. Základom bude automat s dvomi spojkami a ôsmimi prevodovými stupňami, ale na želanie môže mať toto auto sedemstupňový manuál. Manuálna prevodovka má o 10 milimetrov skrátené dráhy radenia.

Základná verzia, čiže kupé zrýchli na stovku za 3,4 sekundy ak má dvojspojkový automat a za 4,1 sekundy ak má manuálnu prevodovku. V tomto prípade je balík Sport Chrono štandardne, tak ten už rozdiel v zrýchlení nerobí. Štvorkolka uberie jednu desatinu sekundy, kabrio dve pridá. A Targa je dostupná iba so štvorkolkou a zrýchlením na stovku navlas rovnakým ako kabrio s rovnakým systémom pohonu, 3,5 sekundy.


Foto: Porsche

V Nemecku je základná cena GTS so zadokolkou 140 981 eur. Za kabrio je príplatok približne 15-tisíc eur, za štvorkolku 8 000. Pri Targe GTS a kabriu GTS so štvorkolkami je základná cena takmer totožných 163-tisíc eur.

Od ostatných verzií sa GTS líši štandardným balíkom SportDesign a zatemnenými, či čiernymi detailami karosérie. Veľkou zmenou je aj použitie diskov s centrálnou maticou čiernej matnej farby, pričom rovnaký povrch majú aj kryt motora, či spojler v zadnej časti. Rovnakú farbu nesú aj logá GTS. Pre Targu GTS je naviac zatmavený oblúk za prednými sedadlami a tmavé písmená. Zatmavením prešli aj predné svetlá s aktívnymi prvkami a tiež zadné LEDkové svetlá.


Foto: Porsche

Vnútri pribudol volant GT, ako sme spomenuli vyššie, balík Sport Chrono je sériovo a v infotainmente je nainštalovaná aplikácia Porsche Track Precision. Interiér má karbónové obklady a vo veľkej miere použitú lárku Race-Tex na čalúnenie. To je však stále štandardná výbava a Porsche ponúkne aj niekoľko alternatív s inými čalúniacimi materiálmi.

V interiéri ešte určite padne oko na nový informačno-zábavný systém. PCM 6.0 má nielen nový dizajn, ale aj prepracovanú logiku, ktorú zvládne intuitívne hocikto. Disponuje aj rozoznávaním hlasu a reaguje na povely začínajúce „Hej, Porsche,“ prípadne vyslovenie potreby reštaurácie, či čerpacej stanice. Dá sa naviac prepojiť s aplikáciou Porsche Connect App.


Foto: Porsche

Celkovo je štandardne aj zníženie podvozku o 10 milimetrov a vylepšené brzdy. Tie pochádzajú rovno z výkonnejšej verzie Turbo. Pre GTS automobilka ponúkne aj balík na zníženie hmotnosti s jednoduchým názvom Lightweight package. Pridaním tohto balíka sa podarí ubrať takmer 25 kíl z hmotnosti auta. V balíku sú teda karbónové škrupinové sedadlá, odľahčené presklenie auta a ľahká batéria. V rámci šetrenia hmotnosti sú fuč aj zadné sedadlá, čiže auto ostáva dvojmiestne a nie 2+2-miestne.


Foto: Porsche

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Porsche

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Porsche predstavilo lahôdku, novú 911 GTS