Keď šialené, tak poriadne, taký je nový Brabus GLS 800

Koľko výkonu je v SUV už príliš? Asi neexistuje tá hranica. Aj keď to, čo predvádza Brabus s verziou označenou 800, postavenou na základe modelu GLS, je už celkom na hrane. Nemecký tradičný úpravca vozidiel s trojcípou hviezdou poňal úpravu naozaj veľkoryso aj výkonovo.

Ako základ pre úpravu prišiel vhod najvýkonnejší model Mercedes-AMG GLS 63. A niektoré špecifiká ostali zachované. Ostávajú mu tri rady sedadiel, ktoré asi bude nutné vybaviť vreckami v prípade jazdy na okruhu. Všetky indície naznačujú, že pre túto mašinu to bude optimálnejšie prostredie ako terén.

Foto: Brabus

Dá sa však povedať, že to, čo spravil Brabus veľkému GLS síce ubralo elegancie, ale stále nechalo dostatok rozumnej vizáže. Vlastne najnevkusnejším doplnkom sú dva červené pásiky na maske chladiča. To je na adidas málo.

Karosárske prvky, ktoré dopĺňajú vzhľad vozidla sú všetky z karbónu, veď nízka hmotnosť je pri aute dôležitá, aj keď pri GLS to platiť nemusí už v základe. V každom prípade však verzia od Brabusu vyzerá dosť odlišne vďaka inej maske chladiča s akýmisi špeciálnymi nasávacími otvormi po bokoch.


Foto: Brabus

Zaujímavý fakt je zníženie auta o 25 milimetrov, vďaka úprave vzduchového podvozku. To je adekvátne použitiu extrémne veľkých diskov s priemerom až 24 palcov. Brabus zvolil celkom masívny dizajn diskov s veľkými plnými plochami. Obuté sú však do pneumatík určených na športovú jazdu. Len rýchly pohľad do cenníkov pneumatík hovorí, že jedna pneumatika môže stáť 400 a viac eur.


Foto: Brabus

Niekoľko zaujímavostí sa udialo aj v interiéri. Nové čalúnenie je samozrejmosťou, tu je naviac prešívané diamantovým vzorom a kožou, alebo alcantarou je potiahnuté takmer všetko, čo je možné týmito materiálmi odieť. Obklady sú, podľa očakávania, z karbónu.


Foto: Brabus

Ale to najdôležitejšie sa skrýva za označením PowerXtra B40S-800. Je to vlastne úprava motora, ktorá je určená pre štvorlitrový motor V8, ktorý má základná verzia AMG GLS 63. Ak by teda bol pôvodný výkon málo, tak táto úprava ho posúva až na 588 kW (800 k) a krútiaci moment má nemenej masívnych 1000 Nm. Aj napriek všetkému, čo bojuje proti, dokáže táto verzia GLS dosiahnuť stovku za 3,8 sekundy.

Vytvára sa teda priestor na prekonanie rekordu Kodiaqu RS na Nűrburgringu v kategórii sedemmiestnych SUV.


Foto: Brabus

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Brabus

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Keď šialené, tak poriadne, taký je nový Brabus GLS 800