Doteraz Opel pri výrobe úžitkových vozidiel spolupracoval najmä s Renaultom. Tým dňom je koniec a po zmene vlastníckych pomerov je toto spojenie trochu nevhodné. Opel Movano už nebude Renaultom Master, ale dostane nový základ. Teda nový úplne nie, lebo táto generácia základného vozidla sa ukázala už v roku 2006.
Nový model teda bude mať Stellantisový základ, ktorý používajú už Citroën Jumper, Fiat Ducato a aj Peugeot Boxer. Nový Opel Movano teda vznikne rebrandovaním úspešného produktu. V podstate sa dá povedať, že týmto by mohli trochu klesnúť ceny najväčšej dodávky od Oplu.
Základom ponuky budú štyri dĺžky a tri výšky, čo znamená objem nákladného priestoru od 8 do 17 metrov kubických, podľa zvolenej kombinácie. Je jasné, že v ponuke bude aj samostatný podvozok na prestavby a tiež malé busy.
Z bezpečnostnej výbavy Movano použije všetko, čo ponúkajú ostatné modely. Z prvkov, ktoré môže vodič využiť je napríklad núdzová brzda, alebo ešte častejšie využívané upozornenie na objekty v mŕtvom uhle a upozornenie na nežiaduce opustenie jazdného pruhu.
Pohonné jednotky sú zaujímavé, lebo nie sú len o nafte. Ale keď už je reč o nej, tak v základnej ponuke bude 2,2-litrový štvorvalec. Bude mať ale viac výkonových verzií od 88 kW (120 k) po 121 kW (165 k). Auto bude mať výlučne kombináciu s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Vďaka tomu dokáže ponúknuť naozaj vysokú užitočnú hmotnosť.
Najzaujímavejšou novinkou je možnosť objednať elektrickú dodávku Movano-e. Elektromotor v tomto aute má výkon 90 kW (122 k) a krútiaci moment 260 Nm. Aj keď sa tieto hodnoty zdajú nižšie ako pri naftových motoroch, reálne to autu stačí vďaka okamžitému nástupu krútiaceho momentu.
Je celkom logické, že vzhľadom na úsporu paliva bude nutné obmedziť maximálnu rýchlosť. Movano-e má obmedzovač na 110 kilometroch za hodinu. V ponuke bude s dvomi kapacitami batérie. Základný kaumulátor s kapacitou 37 kWh ponúkne dojazd 117 kilometrov. Výkonnejší s kapacitou 70 kWh zase dokáže prejsť až 224 kilometrov. Obe hodnoty sú merané v cykle WLTP, pričom menšia batéria, celkom logicky, ponúkne väčšiu užitočnú hmonosť.
Movano-e má batérie umiestnené pod podlahou ložného priestoru. To nielen zachováva využiteľnosť vnútorného priestoru, ale zároveň znižuje ťažisko a tým pádom zlepšuje jazdné vlastnosti.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Opel