BMW M3 aj M4 budú s pohonom všetkých kolies rýchlejšie

BMW oznámilo, že nové modely M3 a M4 nebudú v ponuke výhradne s pohonom zadnej nápravy, ako to bolo doteraz vždy. Nový model s kontroverznou prednou časťou príde aj s pohonom všetkých kolies xDrive. Ten nielen ponúka viac bezpečnosti, ale aj väčšiu dynamiku.

Prečo teda dávať do takéhoto auta pohon všetkých kolies? Dynamika je jedna strana veci, ale druhá je práve bezpečnosť. Už po odhalení zaplavila internet vlna fotiek, kde tieto nové M3 a M4 majú trochu upravenú vizáž po tom, čo sa stali udalosti, ktoré vznikajú pri kombinácii precenenia síl, chladného počasia a chladných pneumatík, prípadne vypnutej stabilizačnej pomocnej sile.


Foto: BMW

Pohon všetkých kolies bude kombinovateľný len s výkonnejšou verziou Competition, ktorá má z trojlitrového šesťvalca 375 kW (510 k) a je kombinovaná výlučne s osemstupňovým automatom od známeho výrobcu ZF. Ten spolupracuje s BMW už roky.

Verzie s pohonom všetkých kolies prídu na trh v júni tohto roka, čo znamená, že už onedlho bude športové verzie s pohonom všetkých kolies objednať. Pre xDrive automobilka upravila geometriu prednej nápravy a aj prevod riadenia.


Foto: BMW

M3 aj M4 xDrive budú mať tri režimy, ktoré ponúknu zakaždým iný zážitok. Základné nastavenie 4WD poskytuje nekomporomisnú priľnavosť a precízne ovládanie vozidla. Režim 4WD Sport posúva zadným kolesám viac výkonu, čo znamená, že auto má ostrejšiu ovládateľnosť a umožňuje auto dostať do jemného pretáčavého šmyku. Po vypnutí stabilizácie DSC je možné zvoliť režim 2WD, čo spraví z auta zadokolku. O tom ako ide auto bokom sa dá dozvedieť zo systému M Drift Analyzer.


Foto: BMW

Hlavnou devízou verzie s xDrive však bude práve možnosť okamžite vystreliť z nuly na stovku. Celý úkon trvá 3,5 sekundy. Pre porovnanie, klasická verzia s pohonom zadnej nápravy potrebuje o 0,4 sekundy viac. BMW M3 a M4 s pohonom všetkých kolies sú tak najrýchlejšími M-kovými autami v tejto triede.


Foto: BMW

Obe verzie sú obuté do pneumatík s rozmerom 275/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu. To znamená, že predné a zadné disky sú odlišné. Nové modely BMW sú postavené proti pripravovanému Mercedesu triedy C AMG, ktoré však bude mať iba dvojlitrový štvorvalec a elektromotor. A tiež by mali zasiahnuť aj záujemcov o Audi RS4. Avšak na toto ešte stále v ponuke chýba verzia kombi.


Foto: BMW

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: BMW

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / BMW M3 aj M4 budú s pohonom všetkých kolies rýchlejšie