Hyundai má už pole crossoverov celkom plne obsadené. Avšak nie je kompletné, teda, doteraz nebolo. Popri modeloch Kona, Tucson a Santa Fe, ktoré sú dostupné na Slovensku sa bez problému uplatní aj ďalší model. Bude menší ako Kona, ale len o niečo. Dalo by sa povedať, že toto bude i20 v gumákoch.
Nový model Bayon prichádza so štýlom tvarov pripomínajúcim práve menší hatchback. Nový crossover sa teda v hierarchii stavia pod model Kona, ale je len o 3 centimetre kratší, o 3 užší a o 8 nižší. Rázvor je kratší o 2 centimetre. To až také rozdiely nie sú. Avšak Bayon bude mať jednoduchšie usporiadanie podvozku, neponúkne možnosť pohonu všetkých kolies, tak ako to má Kona.
Malý Bayon sa teda hrdo postaví proti konkurentom ako Renault Captur, Ford Puma, Kia Stonic, či Peugeot 2008 a Citroën C3 Aircross. Do boja pôjde batožinovým priestorom s objemom 411 litrov, čo je, prekvapivo, viac ako ponúka Kona. Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší priestor až na 1205 litrov.
Segment B je v rámci crossoverov naozaj plný, takže Bayon musí zaujať. Hyundai má na to v ostatnej dobe dobré predpoklady, lebo ponúka kvalitne spracované interiéry a tiež má vylepšený informačno-zábavný systém. Vlastne interiér sa veľmi podobá tomu, ktorý má aj malý i20. V ponuke bude displej s uhlopriečkou 10,25 palca s navigáciou, ale aj 8-palcový Display Audio, ktorý však dokáže bezdrôtovo zrkadliť mobilný telefón prostredníctvom systémov Apple CarPlay a Android Auto.
Pre malé auto bude v ponuke aj možnosť audiosystému Bose a bezdrôtového nabíjania so štandardom Qi. Novinkou bude balík služieb Hyundai Bluelink Connected Car. Ponúkne online podnety do navigácie pre lepšie plánovanie trasy, Live Parking pre informácie o parkovacích miestach, diaľkové ovládanie niektorých funkcií cez mobilnú aplikáciu a ešte niekoľko užitočných možností, ktoré fungujú na základe pripojenia vozidla do siete.
Bayon bude mať aj rozsiahlu bezpečnostnú výbavu. Ponúkne systém na udržiavanie v strede jazdného pruhu, systém autonómneho núdzového brzdenia, či inteligentný tempomat spolupracujúci s navigačným systémom. Tých asistentov je naozaj veľa a Bayon bude naozaj bezpečným autom, čo sa týka technologickej výbavy. Výrazným prvkom však bude aj upozornenie na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách, čo má zabrániť zabudnutiu dietaťa v aute.
Kým Kona má v ponuke niekoľko alternatív, napríklad hybrid, či elektrickú verziu, Bayon bude, z tohto pohľadu, značne jednoduchší. Ponúkne hlavne motor T-GDi s objemom jeden liter a tromi valcami. Prepĺňaná pohonná jednotka bude mať mild-hybridnú technológiu s 48-voltovou sústavou. A tiež budú všetky verzie štandardne vybavené novou inteligentnou manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.
Práve táto prevodovka je najzaujímavejším a najpokrokovejším prvkom pohonného ústrojenstva. Po pustení plynu totiž dokáže rozpojiť motor a prevodovku a tým môže auto plachtiť. Následne sa komponenty spoja po stlačení plynového pedálu. Tiež dokáže v športovom režime dávať automatické medziplyny. Ako alternatíva tejto manuálnej prevodovky príde dvojspojkový automat so siedmimi prevodovými stupňami. Trojvalec bude v ponuke s dvomi výkonovými stupňami, základný bude mať 74 kW (100 k) a nad ním bude verzia s 88 kW (120 k). Tieto alternatívy ponúknu možnosť voľby režimu Eco, Normal a Sport.
Pre tých, ktorí neptrebujú takéto pokročilé technológie bude v ponuke stále klasický motor 1,2 MPi so štyrmi valcami. Ten nemá turbo a jeho maximálny výkon sa dostal na 62 kW (84 k). V tomto prípade automobilka použila klasickú päťstupňovú prevodovku.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Hyundai