Malý Lexus IS500 má vysokootáčkový osemvalec

Mercedes má so svojou Triedou C úplne iné plány, najväčší motor bude benzínový dvojliter so štyrmi valcami. A to aj pre AMG verzie. Ale Lexus má, zjavne, trochu odviazanejších konštruktérov. Pripravili totiž novú verziu sedanu IS s celkovým označením IS500.

Názov samotný napovedá veľa. Mimo iného aj fakt, že do Európy sa tento model v bežnej ponuke nepozrie. Možno sa nejaký objaví ako individuálny dovoz z inej krajiny, ale Európa má príliš šialené emisné normy na to, aby takýto model mohol bezstarostne fungovať popri všetkých tých hybridoch v štandardnej ponuke.

Foto: Lexus

Model IS sa radí do triedy, v ktorej je BMW radu 3, Volvo S60 a Audi A4. Ani jeden z konkurentov však aktuálne nedisponuje osemvalcom. Aj keď v minulosti to tak bolo a niektorí konkurenti osemvalce využívali. Lexus ho mal tiež v modeli IS-F.

Aktuálna verzia IS500 má rovnaký motor ako pracuje v RC-F a LC500. Má dostatok potenciálu na predvádzanie výkonu 352 kW (477 k) a krútiaceho momentu 535 Nm. Tieto čísla dosahuje bez nutnosti prepĺňania. Stačí na to V8 s objemom 5 litrov. Ešte zaujímavejším faktom však je, že maximálny výkon dosahuje pri naozaj vysokých otáčkach, konkrétne je to na hranici 7100.


Foto: Lexus

S takýmto motorom sa dostane na stovku za 4,6 sekundy, ale to nebude tá hlavná devíza. Predpokladáme, že tou bude zvuk. Zrýchlenie nie je dychberúce ako pri atmosférických motoroch, ale môže za to aj vysoká hmotnosť tohto vozidla. Váži takmer 1,8 tony.

S veľkým motorom Lexus nainštaloval aj samosvorný diferenciál a tiež zadné tlmiče, ktoré dodáva Yamaha. Zväčšené sú aj brzdy, ktoré narástli oproti verzii IS350 F- Sport o viac ako dva centimetre vpredu aj vzadu. Aby však bolo zaistené aj bezpečie posádky má IS500 aj kompletný systém Lexus Safety System+ verzie 2,5. Ten zoskupuje detekciu chodcov, núdzovú asistenciu riadenia, adaptívny tempomat, systém udržania v pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel a mnoho ďalších pomocníkov.


Foto: Lexus

Agresívnejší dizajn auta má na svedomí rozšírenie blatníkov, ktoré musia schovať 19-palcové disky Enkei s desaťlúčovým prevedením. Podobne ako majú modely RC-F a mal dávnejšie IS-F, dostal IS500 koncovky výfuku v 45-stupňovom uhle. Aj keď to tak nevyzerá, tak sa niekoľko zmien udialo aj v interiéri. Tou zmenou sú pedále a iná úvodná animácia. Ostatné prvky pochádzajú priamo z IS350 F-Sport. O cene tohto modelu, ktorý sa celým menom volá IS500 F-Sport Performance zatiaľ správy nie sú.


Foto: Lexus

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Lexus

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Malý Lexus IS500 má vysokootáčkový osemvalec