Land Rover Defender je tým autom, ktoré prevzalo štafetu drsnejšieho off-roadu v ponuke automobilky. Niekorí hovoria, že nie je pravým Defenderom, ale terénne schopnosti mu uprieť nemožno. A tiež je prekvapením ako dobre sa, oproti predchodcovi, správa na ceste. Teraz tú cestu zhltne vďaka novému motoru V8.
Nejde o to, že by neboli pod kapotou Defenderu výkonné motory ako to bolo v prípade predchodcu, ale viac výkonu niekedy príde vhod. Doteraz bol najvýkonnejšou altenatívou benzínový radový šesťvalec s objemom tri litre. Ale aktuálne ponuku obohatí monštrum.
Dlhá kapota bola akoby stvorená na použitie 5-litrového osemvalca s prepĺňaním kompresorom. Je to motor, ktorý funguje aj v modeli Range Rover. V Defenderi má výkon 386 kW (525 k) a krútiaci moment dosahuje vrchol hodnotou 625 Nm. V ponuke bude ako krátka verzia 90 a aj ako dlhá 110. S kratšou karosériou dosiahne stovku za 5 sekúnd a maximum bude obmedzené na 240 kilometrov za hodinu.
Kvôli zvýšenému výkonu bolo nutné spraviť niekoľko zmien aj na podvozku. Stabilizátory sú pevnejšie a s väčším priemerom. Zadný elektronicky ovládaný diferenciál má zase inovovanú funkciu rozdelenia krútiaceho momentu, aby sa auto lepšie správalo v zákrutách.
Aj elektronická výbava prešla vylepšením. Systém nastavenia Terrain Response dostal novú možnosť, režim Dynamic. Nové nastavenie ponúkne tuhší podvozok a ostrejšiu reakciu na stlačenie plynového pedálu. Na prvý pohľad bude možné verziu s V8 identifikovať pohľadom na predné brzdové strmene. Majú modrú farbu Xenon. Vzadu je rozdielom použitie štyroch koncoviek výfuku.
Pre Defender si Land Rover vyhradil zatiaľ tri farby. Na výber bude sivá Carpathian, čierna Santorini a biela Yulong. Interiér tejto verzie je čalúnený kožou Windsor kombinovanou so špeciálnou látkou. Na volante je, pre zmenu, alcantara.
V ponuke bude aj špeciálna verzia s názvom Defender V8 Carpathian Edition. Už názov napovedá, že bude mať sivú farbu, ktorá bude doplnená o čierne detaily. Naviac na nej bude polomatná fólia, ktorá by mala lak chrániť aj pri výletoch do terénu.
Okrem nového motora však dostane Defender aj možnosť zvoliť väčší dotykový displej. Miesto 10 palcov môže mať uhlopriečku až 11,4 palca. A do štandardnej výbavy všetkých verzii sa dostane bezdrôtové nabíjanie mobilných zariadení štandardu Qi.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Land Rover