Najmenej praktický batožinový priestor na aute.

Batožinový priestor je čosi, na čom si hlavne Slováci extrémne zakladajú. Pri kúpe auta je objem batožinového priestoru často krát jedným z hlavných kritérií. A niekedy sa na objem kufra pozerá aj ten, kto to vôbec nedocení. Pri športiakoch je však batožinový priestor kapitolou samou o sebe a toto auto ho má azda najkurióznejší.

Kufor, kde nedáš ani tašku

Športové a štýlové autá vždy smerovali na emócie a radosť z jazdy. Praktická stránka šla vždy až na druhú koľaj. Platí to aj o Alfe Romeo SZ, ktorá prišla do výroby už v roku 1989. O jej unikátnom technickom riešení informoval portál jalopnik.com. Alfa Romeo SZ je naozaj vzácne a cenené auto. Niet divu, vzniklo z neho len 1 036 automobilov! Alfa Romeo SZ vznikla zo sériového modelu Alfa Romeo 75. Je však omnoho športovejšie a dizajnovo zaujímavejšie. A aj kratšie. Sériovka merala 4,3 metra, verzia SZ len 4 metre. Rázvor náprav je rovnaký, celková dĺžka je však o 30 cm menšia. Aj preto zadné sedadlá museli dať Alfe SZ zbohom.

Zdroj foto: jalopnik.com

Práve vďaka absencií zadných sedadiel mohla byť celkova línia auta o poznanie športovejšia. Model 75 bol typickým sedanom, SZ je na prvý pohľad už športiakom. A na svoju dobu bol aj výkon viac než uspokojivý. Pod kapotou drieme 3 litrový 6 valcový motor, ktorý disponuje výkonom 210 koní. To stačí na dosiahnutie maximálky na úrovni 245 km/h a na hranicu 100 km/h sa dostanete za 7 sekúnd. To je veľmi fajn hodnota aj dnes, nie to ešte pred vyše 30 rokmi!

Zdroj foto: jalopnik.com

Zatiaľ všetko znie viac než dobre. Problém sa však ukrýva v zadnej časti. Konkrétne ide o batožinový priestor. Ten padol za obeť nielen kvôli skráteniu. Dôvodom bol aj fakt, že auto má motor vpredu a pohon zadných kolies. Rovnako aj pre špeciálnu nápravu, kvôli ktorej tu musela byť aj na mieru urobená palivová nádrž. Tá je v zásade pod celou zadnou časťou interiéru, kde by boli zadné sedadlá. Lenže vďaka nádrži na kufor veľa miesta neostalo. Dvere do batožinového priestoru sa neobvykle otvárajú smerom k sebe a za dvierkami sa nachádza... v podstate len rezerva. Medzera medzi rezervou a dvierkami sa ani pri veľkej dávke optimizmu batožinovým priestorom rozhodne nazvať nedá. Je to tak kuriózne, že tento priestor dokonca marketingovo ani nijak inak nepropagovala ani sama automobilka. Našťastie môže dvojica pasažierov využiť priestor, ktorý je za ich sedadlami miesto druhého radu sedadiel. Takže s Alfou Romeo SZ nie je problém ani nejaká dovolenka, do oficiálneho batožinového priestoru však nedáte prakticky nič.

Zdroj foto: jalopnik.com

Zdroj: jalopnik.com

Zdroj foto: jalopnik.com

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Najmenej praktický batožinový priestor na aute.