Koľko stojí väčší Volkswagen ID.4? A koľko zaň treba zaplatiť?

Volkswagen postupne rozširuje svoju ponuku elektrických vozidiel. Nie je sa čomu čudovať. Po veľmi úspešnom ID.3 prichádza trochu väčšia alternatíva nazvaná jednoducho ID.4. Síce je v rovnakom segmente ako trojka, ale ponúka karosériu crossoveru.

Koncern Volkswagen vyrába na spoločnej platforme viacero takýchto áut a okrem ID.3 je príbuzným nového a väčšieho modelu aj Škoda Enyaq. Volkswagen ID.4 sa najskôr predstavil ako koncept I.D. Crozz, ale do sériovej produkcie sa dostal až koncom minulého roka.

Aktuálne je už aj v ponuke na Slovensku a jeho základná cena je 44 750 eur. Zatiaľ je v ponuke jediná verzia a to s kapacitou batérie 77 kWh a s výkonom 150 kW (204 k). V ponuke je aj uvádzacia séria 1st, ale okrem nej je v ponuke 5 rôznych výbav.

Foto: Volkswagen

Vozidlo postavené na platforme MEB je dlhé 4,58 metra, široké 1,85 metra a vysoké 1,61 metra. Tento crossover má objem batožinového priestoru 543 litrov a po sklopení zadných sedadiel až 1 575 litrov. Ako bonus ID.4 je svetlá výška až 21 centimetrov.

Automobilka uvádza, že dojazd na nabitie, podľa WLTP je až 520 kilometrov. Pritom nabíjanie je možné výkonom až 125 kW, čo zabezpečí za 30 minút dojadz na prejdenie 320 kilometrov.

Už základná výbava modelu ID.4 nazvaná Life je celkom obsiahla a ponúka napríklad 7 airbagov, či navigačný systém Discover Pro s 10-palcovým dotykovým displejom a podporou zrkadlenia mobilných telefónov. V základe je aj adaptívny tempomat, dvojzónová klimatizácia Climatronic a aj ambientné osvetlenie a udržiavanie pruhu.


Foto: Volkswagen

Výbava Business je bohatšia o adaptívne svetlomety Matrix LED, zadné svetlá s 3D efektom a prepojením svetelným pásom, dynamické zadné smerovky, tónované sklá, cúvaciu kameru, či bezkľúčový prístup. Business je od Life drahší o 3 850 eur a je v štandardnom cenníku za 48 600 eur.

Krok vyššie predstavuje výbava Family. Tá pridáva trojzónovú automatickú klimatizáciu, akusticky izolujúce bočné sklá a panoramatické strešné okno. Cena tejto verzie je 49 760 eur. To znamená, že 1 260 eur za uvedené prvky výbavy je naozaj slušná cena.


Foto: Volkswagen

Predposledným stupňom výbavy bude Tech. Podporuje viacero asistenčných systémov a prvky rozšírenej reality. Ponúka Travel Assist, Side Assist, Traffic Jam Assist a Emergency Assist. A tiež má väčší displej s uhlopriečkou 12 palcov systému Discover Max. Bonusom sú sedadlá ErgoActive s elektrickým nastavením, elektrické je aj otváranie kufra a štandardom pre Tech je aj 360-stupňová kamera s pohľadom zhora Area View. Cena takéhoto ID.4 je 52 390 eur.

Absolútny vrchol aktuálnej ponuky je ID.4 Max. Pridáva progresívne riadenie, adaptívne tlmiče s reguláciou charakteristiky a športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. Avšak najvýraznejším prvkom výbavy je tepelné čerpadlo, ktoré znižuje spotrebu kúrenia v zimných mesiacoch drastickým spôsobom. Takže Max bude mať najväčší dojazd aj v horších poveretnostných podmienkach. Táto verzia stojí 56 220 eur v štandardnom cenníku.

Z pohľadu do cenníku je jasné, že úplne stačí výbava Business, avšak pre ňu je nutné doplatiť za tepelné čerpadlo, čo je 1 240 eur. Ostatné prvky nie sú tak dôležité a reálna cena ID.4 vybaveného na bezproblémovo použiteľnú úroveň je 50 340 eur aj s metalízou. Inak mu naozaj nič nechýba. Aktuálne je v cenníku modelu aj uvádzací bonus 3 000 eur, ktorý je možné odrátať zo štandardnej cenníkovej ceny. Ešte však odporúčame priplatiť 1 180 eur za 20-palcové zliatinové disky, ktoré nahradia štandardné plechové 19-tky. Nech to trochu vyzerá. Takto vybavené auto bude mať aj pri opätovnom predaji vyššiu cenu, pod čo sa podpíše nielen vzhľad, ale najmä tepelné čerpadlo.


Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.4 však nebude na trhu sám. Veď už len sesterský model Enyaq bude mať veľmi podobné vlastnosti. A to ešte nesmieme zabudnúť na to, že výrazným konkurentom bude napríklad aj Tesla Model Y. Volkswagen však bude chcieť s týmto modelom zaujať aj zákazníkov, ktorí by bežne siahli po crossoveroch a SUV so spaľovacími motormi, prípadne hybridnými systémami. V USA chce zabojovať o priazeň zákazníkov kupujúcich Toyotu RAV4 a Hondu CR-V.

Volkswagen časom doplní aj verziu ID.4, ktorá bude mať menšiu kapacitu batérie a menší dojazd, čo znamená, že základnú cenníkovú cenu dostane ešte nižšie. Ale aj tak bude lepšou možnosťou práve táto alternatíva s lepším dojazdom.


Foto: Volkswagen

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Volkswagen

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Koľko stojí väčší Volkswagen ID.4? A koľko zaň treba zaplati...