Spraviť karavan sa dá naozaj zo všetkého. Ale nie všetko sa zase dokáže predierať terénom. S Volkswagenom California je naozaj ťažšie prejsť reálnym terénom. Preto pre dobrodružné účely vyzerá ako zaujímavejšia voľba niečo naozaj terénne. Tým môže byť napríklad jeden z tých novších prvých Land Roverov Defender.
Práve Defender má tú schopnosť prejsť takmer kamkoľvek. A tým pádom je dobrým základom na prestavbu na karavan. Avšak je zrejmé, že väčšina prestavbychtivých majstrov by si skôr zvolila verziu s označením 110, ktorá naznačuje aký má auto rázvor a menšia 90 by ostala stáť trochu bokom.
Na jednu stranu je použitie väčšieho auta logické, na druhú sa trochu zhoršuje priechodnosť terénom. Reálne sa prestavbám venuje niekoľko firiem. Napríklad CapmerHus. Ten na klasickú 110-tku dokáže dorobiť výklopnú strechu, podobne ako má práve California a prerobiť interiér.
V zadnej časti má takýto karavan posteľ, ktorá má, po rozložení, 1,1 metra na šírku a 2 metre na dĺžku. Práve zvýšená strecha pomáha pri varení, kedy je možné stáť a netreba sa nejako zásadne ohýbať, aby bol tento úkon možný. V tomto Defendrovom karavane je aj umývadlo a špeciálne navrhnuté úložné priestory. Na varenie je dostupný 4,5-kilogramový varič. CamperHus si za takúto konverziu berie 12 450 britských libier. Uvidíme, čo s cenou spraví finále Brexitu.
Druhou možnosťou, menej nákladnou na investíciu je kempingový box do kufra, z ktorého sa dá spraviť plocha na ležanie a dá sa z neho vysunúť varič. V našich končinách je takým niečim Egoe Nest, ale nie je kompatibilné s Defenderom, iba s Discovery 3 a 4. Reálne pre Defender takéto niečo ponúka nemecká firma Ququq, set sa vola D-Box. Je to vlastne taký kufor, v ktorom je všetko potrebné. Voda, plyn na varenie a spacia časť na matraci na vrchu, vlastne na základné kempovanie toto úplne stačí. Celý box váži 65 kilogramov a jeho cena je 2,5-tisíca eur.
Tretia možnosť, teda ďalšia z možností je postaviť si takýto karavan samostatne. A tam potom nezáleží na zvolenej karosérii. Felix Collier si postavil karavan z kratšieho Defenderu 90. Vnútro je väčšinou z dreva, strecha sa vyklápa tiež a svoj modrý malý karavan dostal ochranu podvozku a tiež poriadne pneumatiky. Vlastne, tak ako pri každej inej prestavbe, aj tu platí, že to, čo sa dá spraviť je obmedzené len fantáziou a rozpočtom.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Ququq, CamperHus, Felix Collier