Inovácia znížila výkon naftovému Audi SQ5

Vrchol modelového radu Q5 od Audi je aktuálne SQ5. Pri ňom automobilka stavila na naftový trojlitrový šesťvalec, čo vyvolalo vlnu vášnivých rozhovorov. Ale vlastne to má zmysel. Veľké výkonné auto, ktoré má nízku spotrebu je vždy dobrý nápad a bude sa predávať. A takisto na to ide modernizovaná verzia.

Práve toto auto je príkladom toho, že naftové motory tu ešte hodnú chvíľu vydržia. SQ5 má totiž, aj po facelifte, pod kapotou 3,0 V6 TDI s výkonom 251 kW (341 k). Práve tu sa prejavila adaptácia na najnovšie emisné normy, lebo pred faceliftom malo auto o 4 kW (5 k) viac. Krútiaci moment ostáva stále masívnych 700 Nm.

Zmeny motora zahŕňajú výmenu hliníkových piestov za piesty z kovaného železa. Takto sa má znížiť strata tepla. Piesty majú aj nový tvar vrchnej časti, čo má zabezpečiť efektívnejšie spaľovanie. Miesto vzduchového medzichladiča je teraz vodný systém chladenia priamo v motorovom priestore. Vďaka tomu sa podarilo skrátiť vzdialenosť k turbu, čím sa zrýchlila reakcia na pridanie plynu.

Foto: Audi

Trojlitrový šesťvalec má stále 48V mild-hybridný systém. Poháňa aj elektrický kompresor, ktorý dopuje turbo v prípade, že ho ešte nedokážu roztočiť klasicky výfukové plyny. Modernizácia prináša rýchlejšiu reakciu aj tohto systému. Aj po facelifte sú výkony veľmi dobré, na stovke je SQ5 za 5,1 sekundy a maximum je stále obmedzené na 250 kilometrov za hodinu.

Motor je spojený s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, ktorý favorizuje zadnú nápravu. Na zadok ide bežne 60 percent výkonu. V prípade potreby je ale možné poslať 70 percent dopredu, alebo až 85 percent dozadu, v závislosti na aktuálnej potrebe.


Foto: Audi

Facelift trochu zmenil aj vizáž auta. Svetlá majú ostrejšie tvary, teda tie predné, kým zadné svetlá môžu byť vybavené OLED systémom. Vpredu rovnako ako svetlá získali ostrejšie tvary aj maska chladiča a otvory v nárazníku. Dozadu sa zase nasťahovali dve dvojité koncovky výfuku. Dvojlica je na každej strane.


Foto: Audi

Vnútro zase oživí väčší displej informačno-zábavného systému. Kým doteraz mal displej uhlopriečku 8,3 palca, nový bude mať až 10,1 palca. Veľkosť digitálneho kokpitu pred vodičom ostane nezmenená a stále ponúkne širokouhlý pohľad na displej s 12,3 palcami. Inovovaný model v Nemecku začína na 68 138 eurách.


Foto: Audi

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Audi

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Inovácia znížila výkon naftovému Audi SQ5