Za koľko kúpite Škodu Enyaq?

Prvý veľký elektromobil od Škody sa pomaly dostáva na trh. Už prichádza do ponuky a dá sa konfigurovať. Koľko ale stojí? Aká verzia je tá, po ktorej treba siahnuť? Pozreli sme sa na aktuálnu ponuku a zistili, ktorú alternatívu treba zahrnúť do konfigurácie.

Je jasné, čo sa deje aktuálne, automobilka má v ponuke veľmi dobre vybavenú verziu s dlhším dojazdom ako First Edition. Je za 58 790 eur, ale má už väčšiu kapacitu batérie, až 82 kWh. Má takmer kompletnú výbavu, takže priplatiť za First Edition Plus, ktorá má naviac head-up displej s rozšírenou realitou, panoramatickú strechu, Area View a zadné airbagy, takmer nie je nutné. Príplatok je 2 530 eur. Tým, že First Edition sa vlastne oplatí by sa dalo skončiť. Ale čo potom? Aké verzie bude mať tento elektromobil a ktorá verzia bude optimálna?

Foto: Daniel Minárik pre Škoda Auto Slovensko

Po skončení dodávok First Edition nabehne výroba vrátane slabšej batérie s kapacitou 62 kWh. Rozdiel nie je len v kapacite batérie. Táto verzia so menšou kapacitou má tiež nižší výkon. Ten je 132 kW (180 k) a krútiaci moment má vrchol pri 310 Nm. Na stovku sa tento model dostane už za 8,9 sekundy. Základná cena je pritom priaznivých 39 490 eur. Dojazd je naozaj slušných 390 kilometrov, podľa WLTP.

Lepší dojazd, 510 kilometrov, ponúkne verzia s kapacitou batérie 82 kWh, teda taká, ako je tá uvádzacia. Má aj vyšší výkon 150 kW (204 k), ale krútiaci moment ostáva rovnaký. Reálne sa však podarilo ukrojiť z času zrýchlenia dve desatiny sekundy. Výkony teda nie sú tým, kvôli čomu je lepšie zvoliť drahšiu verziu, tým správnym dôvodom je dojazd. Základná cena Enyaqu iV 80 bude 46 990 eur.


Foto: Daniel Minárik pre Škoda Auto Slovensko

Väčšia batéria a výkonnejší motor nie sú jedinými atribútmi za zvýšením ceny. Dôvodom je aj bohatšia výbava, ktorá má naviac oproti 60-tke aj disky s priemerom 19 palcov, Full LED predné aj zadné svetlá, trojzónovú klimatizáciu, či výber jazdného režimu.

Nový Enyaq tak cenovo dosť zamieša karty a bude po Citigo iV druhým plne elektrickým modelom, ktorý bude mať širšie rozšírenie na cestách. Základom príplatkovej výbavy je samozrejme farba. Štandardne je modrá Energy, ale metalíza je v ponuke za rozumný príplatok 635 eur. Okrem klasickej monochromatickej témy je v ponuke aj červená a modrá.


Foto: Daniel Minárik pre Škoda Auto Slovensko

V prípade 80-tky je v štandardnej výbave sada diskov s priemerom 19 palcov a vzorom Proteus. Na veľký crossover sa hodí a netreba priplácať za väčšie. Možno ešte 20-tky sú v poriadku vzhľadom na stav ciest. Najväčšie 21-tky sú síce veľmi pekné, ale obava o praktickosť je na mieste. Za dvadsiatky je príplatok 595 eur.

Interiér má 4 možnosti honosne nazvané Loft, Lodge, Lounge a ecoSuite. Mení sa nielen čalúnenie sedadiel, ale aj prístrojovej dosky, či stredovej konzoly. Znova netreba ísť do maxima, ale stačí bledší variant Lodge. Látkové čalúnenie na prístrojovej doske v tejto výbave vyzerá veľmi pekne. Cena, 613 eur.


Foto: Daniel Minárik pre Škoda Auto Slovensko

Z príplatkovej výbavy by sme doplnili balík Assisted Drive Plus za 1 075 eur, Navigation Plus s rozšírenou realitou na head-up displeji za 1 605 eur, Drive Sport Plus s adaptívnymi tlmičmi za 924 eur, Convenience plus s virtuálnym pedálom na otváranie elektrického veka kufra za 516 eur,  Climate Plus pozostávajúci z vyhrievania predných aj zadných sedadiel a volantu za 375 eur a hlavne by sme zvolili tepelné čerpadlo za 1 177 eur, ktoré dokáže predĺžiť dojazd.

Takto, celkom rozumne, našpecifikovaný Enyaq iV stojí celkovo 54 926 eur a nič mu nechýba. Veď už v štandarde podporuje aj nabíjanie výkonom až 125 kW.


Foto: Daniel Minárik pre Škoda Auto Slovensko

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Škoda

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Za koľko kúpite Škodu Enyaq?