Aký výkon je v SUV príliš? Hennessey dá Durangu viac ako 1000 koní

Dodge samotný spravil celkom šialené rozhodnutie. Motor z Hellcatov, teda s Chargeru a Challengeru dal do SUV Durango. Nie je to však jeho prvá implementácia v SUV, keďže už tento motor figuruje v Jeepe Grand Cherokee Trackhawk. A keďže Hennessey má pre tieto agregáty kompletný program, tak bolo jasné, čo sa stane.

Hennessey sa špecializuje na americké autá, čo vôbec nie je prekvapenie. A hlavnými prvkami úprav sú veľké kompresory a megalomanské výkony. No a tiež prestavby na šesťkolesové verzie. Takou prešiel napríklad RAM 1500. Prekvapením je úprava Lamborghini Urus, ktorý má 750 koní, ale tam kompresor nie je v programe.

Foto: Dodge

Reálne Hennessey vyrobí iba 50 kusov vozidla, ktoré veľmi jednoducho označuje Durango SRT Hellcat HPE1000 Supercharged. Vylepšenia pozostávajú z iného kompresora, nových kladiek, zvodov z nehrdzavejúcej ocele, priepustnejšieho katalyzátora, otvorenejšieho sania, či odvetrania kľukového hriadeľa. Samosrejmosťou je aj preprogramovanie riadiacej jednotky a test výkonu.

Zvonka sa od SRT Hellcat Duranga tento kúsok líši len jemne a to štítkami s logom výrobcu a písmenok HPE1000 na veku batožinového priestoru. Do interiéru sa dostáva len štítok s poradovým číslom. Hennessey dokonca ponúka na takto upravený kus záruku 1 rok, alebo 12-tisíc míľ, čo je necelých 20-tisíc kilometrov.

Foto: Dodge

A teraz k tomu vážnemu, čo tieto úpravy spôsobili. Teda tomu, čo spôsobili úpravy motora, nie sada nálepiek. Výkon sa zo štandardného stavu tesne nad 700 koní (515 kW) dostal na extrémnejších 1 015 koní (747 kW) pri 6500 otáčkach motora za minútu a krútiaci moment dosahuje hodnotu 1 320 Nm pri 4 200 otáčkach.

S obrovským SUVčkom, ktoré ľahko atakuje hmotnosť takmer tri tony dokáže šprint na 60 míľ za hodinu, čo je 96 kilometrov za hodinu, za 2,8 sekundy. Je to zlepšenie o 0,7 sekundy oproti pôvodnej verzii. Hennessey tiež udáva veľmi dôležitú a potrebnú veličinu. Štvrť míle, 400 metrov dá zo stacionárneho štartu za 10,8 sekundy.


Foto: Dodge

S takýmto výkonom nemá naozaj veľa konkurentov. Ani zrýchlenie do troch sekúnd na stovku nie je samozrejmosťou pri takýchto SUV. Napríklad BMW X5M Competition, to zvládne za 3,8 sekundy a má iba 460 kW (625 k). Problémom pri zaobstaraní Duranga s megalomanskou úpravou výkonu od Hennessey bude práve obmedzený počet kusov. Nielen Hennessey limituje na spomenutú päťdesiatku, aj samotný sériový model bude len špeciálnou sériou. Úpravca ešte nezverejnil fotky priamo tohto kusu, ale od štandardného Hellcatu sa bude líšiť len nepatrnými detailami, teda hlavne nápismi.


Foto: Dodge

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Dodge

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Aký výkon je v SUV príliš? Hennessey dá Durangu viac ako 100...