Volkswagen Taos je SEAT Ateca pre USA, veď nemajú Golf

V USA sa dejú veci. Celá aféra dieselgate zabila na trhu model Golf. Ostal iba Golf GTI a Golf R. Populárnemu autu dali klince do rakvy zariadenia, ktoré optimalizovali emisie pri testoch. A preto bolo treba nájsť niečo, čo by ho nahradilo. Síce nie úplne ako náhrada, ale veľkostne na tom podobne je nový model Volkswagen Taos.

Nový model až nápadne tvarom okien a dverí pripomína SEAT Ateca, ktorý sa predáva u nás. A nie je to náhoda. Je spriaznený s čínskym modelom Tharu, ktorý je postavený na rovnakej platforme MQB A1, pričom práve Taos má naozaj veľa zhodných dielov.

Taos sa veľkostne zaradí medzi T-Cross a predĺžený Tiguan. Vlastne je veľkostne ako Tiguan, ale nepôsobí až tak honosne a je skôr základnou formou transportu. Hovorí sa, že cena by sa mala dostať pod tú, s ktorou v USA na trhu pôsobil posledný civilný golf.

Foto: Volkswagen

Vlastne aj napriek podobnej veľkosti vyzerá Taos ako zmenšený Tiguan. Do toho kombinuje pár prvkov z modelu T-Roc. Zaujímavosťou je, že predné svetlá sú spojené LED pásom po celej šírke auta, zasahujúcim až do reflektorov. Pri privretých očiach sa dá povedať, že predné svetlá svojim stvárnením pripomínajú sedan Arteon. No a predná maska zase evokuje veľké SUV Atlas.

Interiér má všetky vychytávky, ktoré má Volkswagen v ponuke. To znamená moderný informačno-zábavný systém s dotykovým ovládaním a veľkým displejom, či displej pred vodičom miesto klasických ručičkových ukazovateľov. Samostatné miesto si nechala klimatizácia, čo je pozitívne a netreba sa k nej dostávať cez submenu dotykového displeja. Pozitívom interiéru je jeho priestrannosť, súdiac podľa modelu Ateca. V preklade bude dosť miesta aj na zadných sedadlách, aj v batožinovom priestore.


Foto: Volkswagen

Základným motorom pre Taos bude 1,5-litrový benzínový štvorvalec s prepĺňaním. Aj keď by sa mohlo zdať, že to bude rovnaký motor ako v Európe, tak v severnej časti Ameriky bude úplne inak naladený. Bude mať výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 250 Nm. Ak bude s predokolkou bude spojený s osemstupňovým automatom. Štvorkolka bude mať sedemstupňový dvojspojkový automat. Očakávaná cena je niekde medzi 21 a 23-tisíc americkými dolármi.


Foto: Volkswagen

Pre južnú časť Ameriky bude vizáž trochu iná a autu ostane 1,4-litrový motor TSI s výkonom 110 kW (150 k). Tu je kombinácia výlučne so šesťstupňovým DSG a pohonom prednej nápravy. Šepká sa síce aj o pohone všetkých kolies, ale to zatiaľ nie je potvrdené zo žiadnych oficiálnych zdrojov. Juhoamerický Taos vyzerá vďaka čiernym doplnkom o poznanie drsnejšie ako ten severoamerický. Prekvapením je, že interiér je úplne rovnaký, pričom aj na juhu je možné dostať auto s virtuálnym kokpitom, či moderným informačno-zábavným systémom.

Rozdielom oboch vozidiel je aj odkiaľ budú pochádzať. Severnú Ameriku, teda produkciu pre celý kontinent, zabezpečí fabrika v meste Puebla v Mexiku. Južnú Ameriku má na starosti fabrika lokálne, v Argentíne. Do oboch častí sveta sa začnú dodávky začiatkom budúceho roka, pričom USA bude trochu favorizované, keďže tomuto regiónu musel Volkswagen zobrať model Golf.


Foto: Volkswagen

Z tohto modelu sa reálne stáva globálne auto, aj keď na rôznych trhoch pôsobí s obmenami. Ak si chcete skúsiť ako funguje americký Taos, tak je jazda v SEATe Ateca veľmi blízkym zážitkom.

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Volkswagen

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Volkswagen Taos je SEAT Ateca pre USA, veď nemajú Golf