Mercedes predstavil šialený elektromobil EQC 4x4 na druhú

Mercedes EQC patrí k tým crossoverovo-SUV elektromobilom, ktoré majú celkom slušný dojadz, ale tiež extrémny luxus. Vlastne konkuruje Audi e-tron a Tesle Model X. A ešte sa, najnovšie do triedy dostalo aj BMW iX3. Ak by sa niekmu zdalo práve EQC trochu nudné, Mercedes práve ukázal koncept 4x4 na druhú.

Do sériovej produkcie sa nedostane, ale je najzaujímavejšou verziou tohto modelu. Odkazuje, samozrejme, na model G500 4x4 na druhú a rovnako ladený koncept kombi Triedy E All-Terrain. Na zvýšení sa podpísali portálové nápravy, ktoré bežne používa aj G650 Landaulet. Znamená to, že kolesá nie sú už v rovnakej výške ako je os nápravy.

Výsledkom použitia portálových náprav je zvýšenie svetlej výšky na viac ako dvojnásobok. Zo základného stavu so 140 milimetrami sa EQC s touto úpravou dostalo na 293 milimetrov. V preklade to je o 23 milimetrov viac ako má základnú svetlú výšku Trieda G.

Foto: Mercedes-Benz

Väčšia svetlá výška prináša aj lepšiu brodivosť. Tá sa dostala na 40 centimetrov. Zvýšenie je aj celkové, čiže na strechu tohto EQC sa nebudete pozerať, ako je to pri bežnej verzii. So zvýšením samotného vozidla sa zlepšili aj uhly, ktoré sú dôležité v teréne. Štandardné EQC má 20,6-stupňový nájazdový uhol a 20-stupňový odjazdový. Zvýšená verzia tieto hodnoty posunula na 31,8 a 33 stupňov.


Foto: Mercedes-Benz

Nové nápravy potebovali aj rozšírenie karosérie. To sa podarilo elementami, za ktoré by sa nehanbil žiaden off-road. Rozšírenie je až o 10 centimetrov. Masívnosť tohto prestavaného kusu podporujú dvadsaťpalcové zliatinové disky obuté do terénnejších pneumatík s rozmerom 285/50 R20.

EQC 4x4 na druhú má inak konštruované predné reflektory, ktoré nielen, že svietia, ale zároveň fungujú ako reproduktory. Generujú zvuk, ktorý má upozorniť chodcov. Reálne je systém nazvaný AVAS – Acoustic Vehicle Alert System.


Foto: Mercedes-Benz

Tento kus však ostane jediným konceptom. Bežná verzia EQC má podľa testov v reálnom svete dojazd 300 kilometrov. To znamená spotrebu približne 25 kWh na sto kilometrov. Akurát verzia s portálovými nápravami má trochu iné odpory a aj odpor vzduchu. Aj to je dôvod prečo ostane tento koncept len konceptom. S dojazdom 200 kilometrov na 80 kWh batériu by asi nebola ekologicky a ekonomicky vhodonou alternatívou. Plus, keď v teréne dojde palivo spaľovaciemu motoru stačí ho doliať, ťahať predlžovačku z najbližšej civilizácie až tak jednoduché nie je.


Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Mercedes-Benz

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Mercedes predstavil šialený elektromobil EQC 4x4 na druhú