Hybrid pôjde aj do drsného terénu, Jeep predstavil hybridný Wrangler

Prečo bude mať nový Jeep Wrangler hybrid? Lebo musí. Emisné normy by inak legendárny off-road zabili. Cena by kvôli pokutám v rámci novej schémy vystúpala do takých výšin, ktoré by ho nerobili konkurencieschopným. Nová verzia sa teda volá 4xe a má aj pohon všetkých kolies.

Po Renegade a Compasse je teda tretím modelom, ktorý sa pridáva do hybridnej hry. Je to hybrid s možnosťou nabíjania z bežnej elektrickej siete. Aj plug-in hybrid bude teda vhodný do terénu. Tento princíp však okrem Wranglera predvádza aj Land Rover Defender. Zaujímavé na systéme je, že aj Wrangler môže cez terén prechádzať úplne potichu a krútiaci moment elektromotorov má dostupný okamžite.

Foto: Jeep

Wrangler 4xe bude pracovať s 400V sústavou a pod zadnými sedadlami má 17 kWh balík batérií. Motor s objemom dva litre a so štyrmi valcami v systéme spolupracuje s dvomi elektromotormi, na každej náprave je jeden. Systém ponúka hneď niekoľko režimov. Základný je Hybrid a ešte je v ponuke Electro a eSave. V hybridnom režime na začiatok používa pohon elektrickú energiu a spaľovací motor dopĺňa trochu neskôr. Elektrický režim je jasný, na jedno nabitie zvládne prejsť Wrangler až 40 kilometrov. No a v režime eSave sa batéria dobíja a necháva si energiu napríklad do mesta, podľa rozhodnutia šoféra.

V základnej výbave takéhoto off-roadu je aj systém regenerácie energie. V režime Max Regen je možnosť brzdenia a regenerovania na všetkých štyroch kolesách. Po pustení akceleračného pedálu začne auto okamžite spomaľovať.


Foto: Jeep

Celkový výkon systému je 280 kW (381 k) a krútiaci moment dosahuje mamutiu hodnotu 637 Nm. To je ešte o trošku viac ako ponúka trojlitrový naftový šesťvalec. Otázkou je koľko hmotnosti batérie pridajú, ale môžu byť dobrým protizávažím ku motoru a auto bude vyváženejšie.

Tento Wrangler stále disponuje brodivosťou takmer 80 centimetrov. A tiež je ho možné nabíjať aj z obyčajnej zásuvky. Jeep sa snaží zanechať v zákazníkoch dojem, že hybridný Wrangler je normálny Wrangler. Aj preto bude v ponuke možnosť zvýšenia o 5 centimetrov, Mopar ponúkne aj pevnostné nárazníky, špeciálne kolesá a mnoho ďalších doplnkov, ktoré sú kompatibilné aj z bežných verzií.


Foto: Jeep

Na rozdiel od ostatných verzií však bude mať 4xe mnoho modrých prvkov. Farba je totiž oficiálnou farbou elektrifikácie Jeepu. O cene zatiaľ informácie nebudú, ale je jasné, že Wrangler 4xe bude drahší ako základné benzínové verzie. Jeep hovorí o terénnych schopnostiach, ale svoje hlavné slovo bude mať hybridný Wrangler na bulvároch Miami a Los Angeles.


Foto: Jeep

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Jeep

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Hybrid pôjde aj do drsného terénu, Jeep predstavil hybridný ...