Kia inovovala Stinger, ani to tak nevyzerá

Kia Stinger je tou Kiou, ktorá je najviac vzdialená všetkému ostatnému, čo automobilka u nás v ponuke má. Je to veľké štvordverové GT, ktoré sa stavia proti, napríklad, Alfa Romeo Giulia. Od predstavenia v roku 2017 veľa času neubehlo, ale niekoľko modernizácií ponúkne aj tak.

Vlastne vizuálne sa nezmenilo vôbec nič. Nebolo treba, auto stále vyzerá aktuálne a má šancu zaujať. Pritom mnohí menej znalí by autu vôbec ani netipovali logo Kia. Skôr by pri odhadoch strieľali do prémiových sfér ponuky na trhu. Vizuál teda ostáva, je aktuálny. Na fotkách je síce kórejský model, ale globálny sa nebude líšiť vôbec.

Foto: Kia

Výrazná zmena je v technológiách, kde Kia pridala monitorovanie mŕtveho uhla s názvom Blind-Spot View Monitor. Ten pohľad do mŕtveho uhla premieta priamo do digitálneho displeja, ktorý nahradil klasické kruhové ukazovatele pred vodičom pre niektoré verzie. Nový modelový rok pridáva varovanie pri vystupovaní z auta, asistenta pre jazdu po diaľnici, či upozornenie na pasažierov na zadných sedadlách. Posledným zo systémov automobilka reaguje na stále sa množiace prípady zabudnutých detí.

V základnej výbave Stingeru bude miesto 3,5-palcového monochromatického displeja nový 4,2-palcový farebný priamo medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Náhradou je teda sedempalcový displej, ktorý odstráni aj menší displej aj štandardne ukazovatele. Paradoxne, samotný displej je lacnejší na výrobu ako pohyblivé prvky. Niektoré verzie budú mať v ponuke aj diaľkové štartovanie a použitie aplikácie v telefóne na predhriatie sedadiel, či spustenie vetrania.


Foto: Kia

Zmeny nastali aj pod kapotou. V6 s objemom 3,3 litra vo verzii Stinger GT je výkonnejší. Má nové elektronické časovanie ventilov a nastaviteľný ventil vo výfukovej sústave. Celkovo pribudlo 5 kW (7 k). Má celkovo 274 kW (373 k). Krútiaci moment ostáva na rovnakých 510 Nm ako bol doteraz. A motor stále spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vďaka ventilu vo výfuku má Stinger GT omnoho agresívnejší zvukový prejav ako doteraz. V režimoch Eco a Comfort bude, samozrejme, prejav tichší a kultivovanejší.


Foto: Kia

Žiadna zmena nenastala v prípade dvojlitrového štvorvalca s turbom. Ten ostáva v ponuke a má výkon 180 kW (245 k) a krútiaci moment 353 Nm. Nový však bude, pre niektoré trhy, motor s objemom 2,5 litra označený ako Smartstream. Tiež má štyri valce a turbo. Ten bude mať tiež osemstupňovú automatickú prevodovku a výkon 224 kW (304 k). Oproti dvojlitru má vyšší aj krútiaci moment, dosahuje 422 Nm. O motore 2,2 CRDi automobilka nehovorí, čo by ale mohlo znamenať, že ostáva rovnaký ako doteraz. To by naďalej znamenalo výkon 147 kW (200 k) a masívny krútiaci moment 441 Nm. V ponuke ostane aj možnosť pohonu všetkých kolies.


Foto: Kia

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Kia

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Kia inovovala Stinger, ani to tak nevyzerá