Trieda S od Mercedesu znova ukazuje budúcnosť

Mercedes predstavil novú generáciu Triedy S. A podľa očakávaní ukazuje to, čo budú ostatné autá mať v blízkej budúcnosti. Nie tak vizuálne, ale technologicky. Nové eSko bude mať všetko, čo je aktuálne možné do auta dať.

Nová karoséria reflektuje aktuálny dizajnový jazyk automobilky. Celková dĺžka auta trochu vzrástla, čo platí ako pre krátku, tak pre dlhú verziu. Tvary auta sú zvolené tak, aby dosahovalo nízke hodnoty aerodynamického odporu. S koeficientom sa Trieda S dostala na 0,22.

Okrem samotnej dĺžky sa zväčšila aj šírka, konkrétne o 5 centimetrov. Nárast zaznamenal aj rázvor, čiže miesta na nohy pasažierov bude ešte viac ako doteraz. Aj tu pribudlo 5 centimetrov. Interiér už automobilka odprezentovala a sedí do celého konceptu mohutného auta.

Foto: Mercedes-Benz

Ovládací systém má o 27 tlačidiel a koliesok menej. Spolieha sa vo veľkom na dotykové a nedotykové displeje. Je ich až 5. Okrem dotyku sa dá väčšina funkcií nastaviť hlasovým ovládaním cez MBUX systém. Vrch prístrojovej dosky ozvláštňujú štyri výduchy klimatizácie. Majú hranatý tvar, kým predchodca mal štyri kruhy. Samozrejme nie prepojené. Zaujímavé sú obklady prístrojovej dosky, ktoré sa tiahnu cez celú šírku. V interiéri je novinkou aj nové ozvučenie Burmester high-end 4D s 30 reproduktormi.

Nové volanty majú, podobne ako v Triede E kapacitné zisťovanie prítomnosti rúk. V praxi to znamená, že volant musí vodič držať poriadne, nie len jemne, lebo ho senzory nebudú detekovať. Tiež to znamená, že netreba robiť mikropohyby ako doteraz.


Foto: Mercedes-Benz

Ako je pri Mercedesoch zvykom, konkrétne kusy auta sa budú veľmi líšiť podľa toho ako boli nakonfigurované. V interiéri tak môže byť prešívaná koža Nappa s ventiláciou, vyhrievaním a masážou a využije ich aj nová verzia systému Energizing. Ten podľa nálady a preferencií vodiča prispôsobí aktuálnemu stavu nielen ambientné podsvietenie interiéru, ale tiež hudbu podľa BPM. Atmosféru si pri balíku Energizing Rear môžu zvoliť aj pasažieri na zadných sedadlách.

Priestor v interiéri narástol. To je zrejmé zo zväčšeného rázvoru a šírky. Kým vpredu na dĺžku a výšku nebolo treba veľa meniť, šírka v oblasti ramien narástla o takmer 4 centimetre. V základnej verzii, teda dĺžke, je vzadu o 2 centimetre viac miesta na nohy. Celý interiér má nepriame osvetlenie, ktoré nielen vyzerá pekne, ale je naviazané na monitorovanie mŕtveho uhla. To varuje nielen pri aute v mŕtvom uhle, ale aj pri vystupovaní z auta, že nie je bezpečné otvárať dvere. Varovanie je ako vpredu, tak vzadu.


Foto: Mercedes-Benz

Motorová paleta bude spočiatku obsahovať len dva motory. Tým, ktorí chcú S500 s osemvalcom nebude vyhovené, S500 bude totiž disponovať radovým šesťvalcom s dvomi turbami a doplnkovým elektromotorom EQ Boost. Celkový výkon bude 320 kW (435 k). V základe bude aj pohon všetkých štyroch kolies. Rovnaký základ motora má aj S450, ale bude mať len 270 kW (367 k). Tieto benzínové motory majú doplnkový výkon systému EQ Boost 16 kW (22 k).

Vyššie bude S580 s osemvalcom. Ten prichádza s výkonom 350 kW (476 k) a taktiež pohonom všetkých kolies. V základnej výbave pre všetky verzie bude systém E-Active Body Control s hydropneumatickým podvozkom a natáčacia zadná náprava. Kvôli tomu je na zadnej náprave použité viacprvkové zavesenie. Podozok je nielen o jazde, ale aj o bezpečnosti. Keď senzory zistia, že je nevyhnutný náraz, tak okamžite zdvihnú auto a náraz tak smeruje pod priestor pre pasažierov. Tým sa zrovnáva rozdiel medzi sedanom a SUV.

Naftové pole obstará trojlitrový radový šesťvalec. S350d bude jedinou verziou s možnosťou pohonu zadnej nápravy. Štvorkolka je v ponuke tiež. Tento agregát má 210 kW (286 k). Výkonnejšia verzia S400d už je ako 4Matic a ponúka 243 kW (330 k). Najslabšia verzia s pohonom zadnej nápravy dokáže na stovku zrýchliť za 6,4 sekundy, čo je čas, za ktorý to nezvládajú ani niektoré hothatche. Najlepšie zrýchlenie na stovku má, podľa očakávaní S500. Úkon zvláda za 4,9 sekundy. Vo všetkých modeloch je však štandardne obmedzená maximálna rýchlosť na 250 kilometrov za hodinu.

Takže zhrnutie motorov hovorí, že v ponuke v Európe budú na začiatok výlučne trojlitrové radové šesťvalce a budú štandardne kombinované s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic. V Európe pribudne osemvalec počas roka 2021 a spolu s ním sa na trhu objaví aj plug-in hybrid.

Do predaja sa nová Trieda S dostane už začiatkom budúceho roka.


Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Mercedes-Benz

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Trieda S od Mercedesu znova ukazuje budúcnosť