Vrchol ponuky Jeepu, Grand Wagoneer, sa ukazuje ako koncept

Jeep má teraz ako vrchol svojej ponuky model Grand Cherokee. Ale ten nie je dostatočne masívny na to, aby konkuroval BMW X7, či Mercedesu GLS. Preto automobilka, zatiaľ ako koncept, predviedla nový Grand Wagoneer.

Skôr by sa však tento model dal nazvať prototypom, lebo onedlho príde aj sériový model. Ten bude v ponuke pre modelový rok 2022. Nový model, teda zatiaľ koncept, ako to automobilka prezentuje, má výraznú horizontálnu prednú masku s tradičnými siedmimi otvormi a nápisom Wagoneer. Obrovské auto má naviac aj niekoľko vlajok USA, aby bolo jasné, že kto tohto dinosaura vyrába. Sú na predných dverách v spodnej časti.

Foto: Jeep

Vzadu otvor na evidenčné číslo odkazuje na prednú masku chladiča. Celkovú mohutnosť auta sa nepodarilo schovať. Vlastne o to sa ani nikto nesnažil. Sedemmiestne SUV svoje sa k svojim rozmerom bez problémov hlási.

Vnútro tiež netrpí nedostatkom priestoru a vôbec netrpí nedostatkom displejov. Len vpredu je ich naozaj extrémne veľa. Tam je päť displejov. Dva sú v strede, jeden je pred vodičom, jeden pred spolujazdcom, jeden je na nastavenie vecí vzadu. Dva majú pasažieri vzadu. Displej v strede hore, ktorý je primárny pre informačno-zábavný displej, má uhlopriečku 12,1 palca a spodný na klimatizáciu zase disponuje uhlopriečkou 10,3 palca. O ozvučenie sa postarala firma McIntosh Laboratory.


Foto: Jeep

Jeep sa rozbehol na cestu, kde využíva čo najviac recyklovaných a recyklovateľných materiálov. To, čo vyzerá ako koža je náhrada. Je však jasné, že do sériovej produkcie sa dostane aj samotná koža. Ponúkať auto bez koženého čalúnenia by predsa bolo protiamerické a nezaslúžilo by si to tie vlajky na predných dverách. V koncepte ani drevo nie je drevom, ale treba uznať, že tvar prístrojovej dosky, krídla, je naozaj pekný.


Foto: Jeep

Aj keď to tak nevyzerá, tak pohon modelu je elektrifikovaný. Jeep totiž ponúkne hybridné pohony pre všetky modely. Koncept je teda plug-in hybridom. Detaily zatiaľ automobilka neprezradila, ale je možné, že využije systém fungujúci v Chrysleri Pacifica. Tam je 3,6-litrový V6 spojený s prevodovkou CVT. Ale druhá možnosť je, že hybrid bude postavený okolo motora V8 s objemom 5,7 litra. V takom prípade by mohol byť výkon nad 331 kW (450 k) a krútiaci moment by sa mohol dostať nad 700 Nm.


Foto: Jeep

Z nehybridných pohonov by mal sériový model dostať radový šesťvalec, o ktorom automobilka už dlhšie hovorí. Grand Wagoneer bude zdieľať niektoré prvky s pick-upom RAM 1500, čo by znamenalo aj možnosť použitia agregátu eTorque 5,7 V8 s mild-hybridom.

Grand Wagoneer bude mať tiež terénne schoponosti, aj keď bude mať hmotnosť takmer tri tony a prejazdový uhol bude horší kvôli obrovskému rázvoru. Bude mať na výber z troch druhov pohonu všetkých kolies a tiež ponúkne Quadra-Lift vzduchový podvozok s nezávislou prednou a zadnou nápravou. Výhodou Grand Wagoneeru bude to, aký veľký a hlavne ťažký príves potiahne.


Foto: Jeep

To, čo Jeep predstavil ako koncept je väčšia verzia Grand Wagoneer, ale do sériovej produkcie príde aj kratšia a menej mohutná verzia Wagoneer. V realite si zachová aj retro vzhľad, ktorý priamo odkazuje na model z histórie. Verzia SJ sa vyrábala v rokoch 1962 až 1991. V podstate v rovnakom stave model vydržal v ponuke aj počas zmien vlastníckych pomerov automobilky. Cenovo to vyzerá, že nový Wagoneer bude konkurovať X5 a X7, ale bude stále o niečo lacnejší. Najfascinujúcejším detailom konceptu je mapa Detroitu na strešnom okne.


Foto: Jeep

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Jeep

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Vrchol ponuky Jeepu, Grand Wagoneer, sa ukazuje ako koncept