Rolls-Royce postavil konečne vlastný Ghost, bez platformy BMW

Britská luxusná automobilka Rolls-Royce má niekoľko modelov vo svojom portfóliu. Po generačnej obmene Phantomu a novom Cullinane sa konečne predstavil aj nový Ghost, ktorý prichádza po 10-ročnom životnom cykle.

Po prvej generácii, ktorú automobilka postavila na základe BMW radu 7 je tento nový kompletným Rolls-Royce. Využíva totiž rovnakú platformu ako majú zvyšné nové modely. Len pre zaujímavosť, platformu nazvali Rolls-Royce Architecture of Luxury.


Foto: Rolls-Royce

Základná téma dizajnu exteriéru ostáva rovnaká, len je vylepšená vizuálnymi prvkami z Phantomu. Predná maska chladiča má modernejšiu interpretáciu gréckeho chrámu a môže byť podsvietená. Tým, že maska nemá tak výrazný lem sa dostala soška Spirit of Ecstasy až na kapotu. Okolo nej tak bude oceľ a nie chróm, ako to bolo v niektorých prípadoch doteraz.

Predný nárazník dostal jediný otvor na nasávanie vzduchu s jemným vyvýšením na bokoch doplneným o chrómový pásik.  Kým prvá generácia Ghostu mala samostantné smerovky, tá nová ich má integrované do svetiel, podobne ako väčší model.


Foto: Rolls-Royce

Bočný profil vôbec nebolo treba meniť, lebo, podľa vyjadrení predstaviteľov Rolls-Royce, je vyvážený a môže predstavovať vozidlo, ktoré si vodič riadi sám, ale aj vozidlo so šoférom. Zostal aj hrubý posledný slpik karosérie, ktorý je charakteristický pre modely značky. Oblá zadná časť s takto tvarovaným vekom kufra má pripomínať nielen Phantom, ale tiež jednokusový špeciál Sweptail.

Interiér je hlavne o luxuse. O tichosti asi netreba hovoriť. Tradičné motto Rolls-Royce, že najviac má byť zreteľný zvuk hodiniek konštruktéri použili aj tu. Prístrojová doska má výrazný horizontálny systém členenia a vo vrchnej časti je takmer plochá. Celkovo pohľad na ňu evokuje minimalistický prístup a vizuálne odľahčenie oproti predchodcovi.


Foto: Rolls-Royce

Stredová konzola dostala ovládanie nového informačno-zábavného systému, ktorý nezaprie určitú príbuznosť so systémom v BMW. Použitie kolieska nevymizlo ani v tomto aute a odťahuje pozornosť od diania pred autom výrazne menej ako dotykové displeje. Pred spolujazdcom je sklený povrch, pod ktorým je drevo, aspoň to tak vyzerá, a po naštartovaní sa rozžiari názov modelu a časť hviezdnej oblohy.

Nové je aj nastupovanie do interiéru. Ghost má nielen elektrické zatváranie, ale aj otváranie. Na aktivovanie stačí potiahnuť kľučku a druhé potiahnutie otvorí dvere. Zastavia sa v momente keď človek pustí kľučku. Ghost má dokonca systém, ktorý zaručuje, že otváranie bude vždy rovnako rýchle bez ohľadu na to v akom uhle Ghost parkuje.


Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce umiestnil pod kapotu znova V12 s objemom 6,75 litra. Tu sa na problém s emisiami CAFE nehrá. Nová generácia Ghostu má výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 850 Nm. Auto s hmotnosťou 2,3 tony s týmto agregátom zvládne stovku za 4,5 sekundy. Motor bude spolupracovať s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Automobilka oznámila, že spotreba má byť 16,8 litra. Aj keď tu sa to veľmi nerieši.


Foto: Rolls-Royce

Platforma Architecture of Luxury dovolila konštruktérom použiť špeciálne tlmiče a dorazy, ktoré ešte viac prispievajú k tomu, čomu automobilka hovorí Magic Carpet Ride. Nový tlmič horných ramien vpredu dopĺňa vzduchový systém a elektronicky nastaviteľné tlmiče. Systém podvozku má informácie zo stereokamier, ktoré čítajú povrch cesty a zmäkčujú tlmiče na kolesách samostatne, aby zabránili tvrdým nárazom a pohybom karosérie. Komfort zlepšuje aj využívanie informácií z GPS prevodovkou a natáčacia zadná náprava.

Základná cena auta bude približne 300-tisíc eur. Oproti Cullinanu je to len o pár stoviek eur menej.


Foto: Rolls-Royce

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Rolls-Royce

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Rolls-Royce postavil konečne vlastný Ghost, bez platformy BM...