Mazda spravila nenápadný facelift obrovskej CX-9

Mazda CX-9 je najväčším modelom automobilky zo sekcie SUV a crossoverov. Avšak na našom trhu akosi absentuje a v ponuke bola len obmedzený čas. Môže za to fakt, že pod kapotou má výlučne benzínový motor a požiadavky pri takomto aute sú v Európe jasné. Aspoň zatiaľ.

Tento veľký model sa stále predáva v USA, kde patrí medzi úspešné vozidlá automobilky. To však nie je vôbec prekvapivé. V prvej polovici sa Mazde podarilo predať až 13 500 kusov na tamojšom trhu. Vzhľadom na ponuku jediného motora to je dobrý výsledok. Na výber, čo sa týka pohonného ústrojenstva je vlastne len pohon prednej nápravy, alebo pohon oboch.

Pre nový modelový rok dostane štandardne 10,25-palcový displej informačno-zábavného systému. To znamená, že jeden displej bude vo všetkých výbavách. Doteraz bol v tých slabších 7-palcový a vo lepšie vybavených 9-palcový. Displej bude zobrazovať najnovšiu verziu informačno-zábavného systému Mazda Connect. Ten dokáže prepojiť auto s aplikáciou v mobile, cez ktorú je možné ovládať a kontrolovať niektoré funkcie, dokonca podporuje aj palubné wi-fi. Samozrejmosťou je využitie Apple CarPlay a Android Auto.

Mazda v USA používa na pohon tohto modelo štvorvalcový motor. K nemu prešla súčasná generácia od šesťvalca, ktorý mala minulá generácia. Štvorvalec s prepĺňaním má objem 2,5 litra a dosahuje výkon 184 kW (250 k). Agregát dosahuje 435 Nm. Tento motor by dobre vyzeral aj v šestke, ale na európskych trhoch by bol štandardne problém s emisnými normami. Motor je štadnardne kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Foto: Mazda

Dvojtonové auto so siedmimi miestami začína s cenou na úrovni 33 890 amerických dolárov. To je 28 680 eur v prepočte. Toľko v Európe, konkrétne na slovenskom trhu, stojí trochu lepšie vybavená CX-5. Veľkostne sa CX-9 radí do podobnej sféry ako najväčšie SUV od BMW a Mercedesu. Kým také BMW X7 má 5,15 metra na dĺžku, Mazda CX-9 má len o 8 centimetrov menej. Je tak omnoho väčším autom ako sedemmiestny Hyundai Santa Fe. Ale dosahuje podobné rozmery zase ako Ford Explorer, či Toyota Highlander.

V americkej ponuke sa s inovovaným infotainmentom a zvýšenou cenou objavia aj nové výbavy Carbon Edition a Signature. Carbon Edition by sa dala nazvať solídnym stredom ponuky so sivými prvkami zvonka a s 20-palcovými čiernymi diskami. Vnútri má červenú kožu s elektrickými prednými sedadlami a niekoľkými prvkami naviac. Signature bude na vrchole ponuky. Tiež bude mať 20-palcové zliatinové disky a masku chladiča s lemovaním nalakovaným do farby Titanium Grey. Vzadu má väčšie koncovky výfuku a vnútri hliníkové obklady. Vrcholná verzia je výlučne s pohonom všetkých kolies i-Activ All-Wheel Drive. Jej cena je 46 605 amerických dolárov.

Foto: Mazda

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Mazda

NAJČÍTANEJŠIE V BLOGU
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Mazda spravila nenápadný facelift obrovskej CX-9