Úpravca vydoloval z Géčka 940 koní. Prečo? Lebo môže

Mercedes-Benz triedy G je stále veľmi schopným off-roadom, napriek tomu, že nová generácia je omnoho civilizovanejšia. A tiež je ľahšie s ňou žiť na každodennej báze. A to je dôvod, že sa väčšina predaných kusov do terénu pozrie len zriedka. Verzia od úpravcu Posaidon terén nebude navštevovať takmer vôbec.

Nemecký úpravca sa špecializuje na Mercedesy a v ponuke má balíky aj pre už nevyrábaný Maybach. Tak je logické, že ani Géčko nezostalo bokom. A ani jeho vrezia AMG G63 nezostala bokom. Po zásahu úpravcu sa na stovku dostane za 3,6 sekundy, čo je čas, za ktorý to dáva športový model AMG GT R.

Foto: Posaidon

Rozdielom je, že tento krabicovo tvarovaný Mercedes má hmotnosť 2,5 tony a aerodynamika nebola ani v najmenšom na zozname dôležitých atribútov pri dizajne. Už pôvodný motor G63 má vysoký výkon 430 kW (585 k) a krútiaci moment 850 Nm.

Po zásahu Posaidonu sa výkon štvorlitrového osemvalca dostal na 692 kW (940 k). Ešte masívnejší je krútiaci moment. Ten poskočil na 1 278 Nm. Úprava nie je len o zmene údajov v riadiacej jednotke. Pôvodné turbá nahradili nové, úplne nový je aj kompletný výfukový systém. Vylepšením prešli aj hlavy valcov, nasávanie a chladiaci systém. Táto verzia má naviac nádržku na vodu, či metanol, ktorý je pristrekovaný do systému kvôli vyššiemu tlaku, aby agregát dosahoval tak vysoký výkon. Čary.


Foto: Posaidon

Celkom šokujúco Posaidon posunul maximálnu rýchlosť. Tá je obmedzená na 280 kilometrov za hodinu. Každý kto šiel v Géčku už okolo 180 môže s prehľadom povedať, že toto je fakt šialená hodnota. Na zastavenie bude mať keramické brzdy od AMG, tie budú štandardne.

Vizuálne sa toho veľa nezmenilo, stačilo pridať karbónovú kapotu s nasávacími otvormi a pár dodatočných svetiel na streche, ktoré sú zakomponované celkom citlivo. Kolesá s priemerom 22 palcov sú zo základnej ponuky modelu. Vlastne toto auto ani nevyzerá na taký extrémny výkon.


Foto: Posaidon

Do interiéru veľa zásahov páni a dámy vo firme Posaidon nespravili. Jedinou zásadnou zmenou je doplnenie ovládania doplnkových systémov do popolníka pred radiacou pákou. Nikde nie je popísané ako to funguje, ale predpoklad je, že týmto malým ovládačom sa prepínajú mapy v riadiacej jednotke. To znamená, že plný výkon nie je vždy k dispozícii.


Foto: Posaidon

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Posaidon

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Úpravca vydoloval z Géčka 940 koní. Prečo? Lebo môže