Megane hybrid prichádza do ponuky Renaultu, vieme koľko stojí

Druhá fáza životného cyklu štvrtej generácie modelu Renault Megane prináša niekoľko zásadných zmien. Tým hlavným lákadlom je rozšírenie ponuky o hybridný model s možnosťou nabíjania z bežnej elektrickej siete.

Nový hybridný model bude v ponuke len s karosériou kombi Grandtour. Pod označením E-Tech Plug-in Hybrid sa skrýva kombinácia spaľovacieho atmosférického motora s objemom 1,6 litra a elektromotora. Spaľovací agregát ponúka výkon 67 kW (91 k) a elektromotor pridáva 51 kW (69 k). Celkový výkon je stanovený na 117 kW (160 k). Pritom krútiaci moment benzínovej časti pohonnej sústavy je 144 Nm a elektromotor má 205 Nm.

Foto: Renault

Batérie plug-in hybridu sú umiestnené v zadnej časti, čo trochu zmenšuje batožinový priestor. Z príjemných 449 litrov je 389 litrov. Kapacita 9,8 kWh stačí v kombinobanom cykle na 50 kilometrov, ale v meste, pri ideálnych podmienkach pre hybridy, môže narásť až na 65 kilometrov. Takýto Megane Grandtour sa rozbieha vždy na elektrickú energiu a spaľovací motor sa pripája až následne.

Kvôli dojazdu na batériu Renault zmenšil aj objem nádrže na palivo. Tá je teraz 39 litrov miesto pôvodných 45 litrov. V rámci cyklu WLTP sa podarilo dosiahnuť kombinovanú spotrebu 1,3-1,4 litra benzínu na sto kilometrov, pričom emisie sú 29-32 gramov CO2 na kilometer.


Foto: Renault

Nový Megane Grandtour so systémom E-Tech Plug-in Hybrid stojí od 27 290 eur a nie je možné ho nakonfigurovať so základnou výbavou Life. Je v ponuke až od výbavy Zen, ktorá má naviac dvojzónovú automatickú klimatizáciu, zadné parkovacie senzory, prístrojový štít s displejom miesto klasických ukazovateľov, systém EasyLink so sedempalcovým displejom a tiež oceľové disky Flexwheel. Vrcholná verzia RS Line stojí 30 790 eur.

Hybrid však nie je jedinou novinkou. Megane totiž prešiel faceliftom. Ten prináša zmenené nárazníky a zmenené svetlá, najmä vzadu. Od základnej výbavy sú Full LED predné svetlá z dôvodu marginálneho zníženia emisií CO2. Aj keď to vyzerá ako nevýznamná úspora, v rozsahu výroby modelu sa jedná o dôležité zníženie produkovaného CO2.


Foto: Renault

Interiér sa zmenil tiež a ponúka nové čalúnenia, ale hlavne nový systém EasyLink, ktorý je postupne nasadzovaný do všetkých modelov automobilky. Môže mať buď 7, alebo 9,3-palcový dotykový displej a podporuje prepojenie s mobilnými telefónmi cez Apple CarPlay, či Android Auto.

Nová cena základnej verzie Life s motorom 1,0 TCe dosahujúcim 88 kW (120 k) je 15 790 eur, čo predstavuje mierne navýšenie oproti predfaceliftovej verzii. Ale má naviac novú bezpečnostnú výbavu.


Foto: Renault

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Renault

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Megane hybrid prichádza do ponuky Renaultu, vieme koľko stoj...