Toyota Hilux bude mať konečne výkonnejší motor

Hilux sa na trhu objavil už v roku 1968, ale odvtedy prešlo pár generácií k súčasnej ôsmej. Reálne sa osmička vyrába od roku 2015. V roku 2017 prešla väčším faceliftom. A teraz je na programe dňa ďalšia modernizácia. To najdôležitejšie je skryté pod kapotou.

Automobilka teda vzala osvedčený pick-up, ktorý má iný životný cyklus ako sedem rokov osobných modelov a pridala mu pár aktualizácií. Tvary sú ešte drsnejšie a auto prezentuje odhodlanie prejsť naozaj všetkým, čo sa mu do cesty postaví. Doteraz zvládal džungľu, arktické podmienky, či sopky a je obľúbeným vozidlom všelijakých ozbrojených skupín. Vrcholom ponuky bude verzia Invincible, čo znamená neporaziteľný. A presne takú povesť Hilux má.

Foto: Toyota

Dizajn zmenila nová maska chladiča a prispôsobené nárazníky. Práve Invincible má naviac plastové rozšírenia blatníkov a trochu upravené nárazníky. Niečo sa udialo aj vnútri. Lenže to, že prebehla nejaká inovácia je zrejmé až po splnení niekoľkých podmienok. Prvá je, aby bolo auto naštartované. Druhá hovorí o káblovom zapojení telefónu. V takom prípade sa miesto klasického systému od Toyoty na displeji môže zobrazovať Apple CarPlay a Android Auto. Toyota po nedávnej implementácii v CH-R postupne rozširuje nasadenie tejto konektivity. V ponuke bude dokonca aj aparatúra JBL, ktorá bude mať výkon 800 W.

Ďalšou dôležitou zmenou pri modernizácii je podvozok. Často kritizovaný prvok bude teraz lepší a ponúkne viac komfortu pri cestovaní. To znamená, že posádku až tak nevytrasie. Pribudne aj elektronický systém replikujúci správanie sa mechanickej uzávierky diferenciálu.


Foto: Toyota

To všetko je fajn, ale najdôležitejšia zmena je v ponuke motorov. Doteraz u nás obsahovala jediný agregát. Z objemu 2,4 litra sa darilo pumpovať 110 kW (150 k), čo je naozaj priemerná hodnota. Spoľahlivosť je síce super, ale s autom sa treba aj niekam dostať. Preto automobilka použila pre novú verziu Hiluxu 2,8-litrový štvorvalec. Ten ponúkne výkon 150 kW (204 k). Zvýšenie výkonu o 40 kW (54 k) sa prejavilo na zrýchlení. Na stovke je Hilux teraz za 10 sekúnd. To znamená zlepšenie až o 3,5 sekundy. Štandardom bude kombinácia s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, na želanie bude miesto nej automat s rovnakým počtom stupňov.

Nový motor radí Hilux medzi konkurentov aktuálne najvýkonnejšieho pick-upu u nás, Fordu Ranger s bi-turbom. Je to z dôvodu, že pick-upy s trojlitrovými šesťvalcami z ponuky akosi vypadávajú. Svoj koniec má spečatený nielen Mercedes-Benz triedy X, ale aj Volkswagen Amarok. Amarok však čaká na novú generáciu.


Foto: Toyota

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Toyota

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Toyota Hilux bude mať konečne výkonnejší motor