McLaren Senna od Novitecu má až 900 koní

Britský výrobca športových vozidiel dostal s modelom MP4-12 nový dych a postupne sa prepracoval cez hybridný model P1 až ku modelu Senna, ktorý ponúka podobné výkony, ale bez nutnosti elektrickej pomoci. Je to auto určené na okruhy, ale s možnosťou jazdiť po bežných cestách. Už tak dychberúce parametre sa ešte pokúsil vylepšiť úpravca Novitec.

Ale pekne po poriadku, základ McLarenu Senna má motor s objemom 4 litre, ôsmimi valcami a výkonom 588 kW (800 k). Krútiaci moment v Nm dosahuje presne rovnaké číslo, aký je výkon v konských silách. Pritom hmotnosť sa automobilke podarilo udržať na veľmi nízkej hodnote 1 198 kilogramov. Len pre porovnanie, to je menej ako váži Renault Clio s 1,3-litrovým TCe a dvojspojkovým automatom. Ten dvojspojkový automat je trochu paralela medzi oboma modelmi, aj McLaren Senna má sedemstupňový dvojspojkový automat, ale tým asi podobné technické charakteristiky končia.

Foto: Novitec

Základný model využíva aktívnú aerodynamiku. Najväčším prvkom je zadné elektricky nastaviteľné krídlo, ktoré dokáže fungovať aj ako aerodynamická brzda. Veľa častí vpredu našlo svoj vzor v riešeniach použitých v F1. Na stovke je Senna v sériovom stave za 2,8 sekundy. A už prebehla aj zvolávacia akcia, kvôli horeniu.

Novitec si zobral Sennu do parády a podarilo sa mu posunúť parametre motora. Výsledkom je prírastok 74 kW (100 k) a 88 Nm. Celkovo tak Senna od Novitecu dosahuje 662 kW (900 k) a 888 Nm. Po zásahu sa zrýchlenie na stovku zlepšilo o jednu desatinu sekundy. Na dvojstovke je z nuly za 6,5 sekundy, čo je zlepšenie o 0,3 sekundy. Maximálna rýchlosť sa nezmenila, je 335 kilometrov za hodinu.


Foto: Novitec

Časť výkonu naviac má ako zásluhu zapísanú výfukový systém z materiálu Inconel, čo je zliatina hliníka. Rovnaký materiál používajú aj tímy F1 na konštrukcii monopostov. Výfukový systém je dostupný aj bez iných zásahov do agregátu a môže mať buď matný čierny povrch, alebo leštené koncovky z nehrdzavejúcej ocele.

Je až prekvapivé, že Novitec nič nespravil s vizážou modelu. Avšak každý zásah od aerodynamického konceptu by bol zjavne negatívom. Jedinou zmenou vizáže sú teda iné disky kolies. Majú priemer 20 palcov vpredu a 21 vzadu. Dodáva ich Vossen a upevňujú sa centrálnou maticou. Pneumatiky sú Pirelli P-Zero so šírkou 255 milimetrov vpredu a 325 vzadu.

Otázkou teda zostáva už len to, či bude niektorý z 500 majiteľov Senny, teda kusov, ktoré ešte nezhoreli, ochotný podstúpiť takúto kúru so svojim autom. Samotná hodnota auta na trhu jazdených vozidiel predstavuje čiastku nad milión eur.


Foto: Novitec

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Novitec

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / McLaren Senna od Novitecu má až 900 koní