Britský výrobca športových vozidiel dostal s modelom MP4-12 nový dych a postupne sa prepracoval cez hybridný model P1 až ku modelu Senna, ktorý ponúka podobné výkony, ale bez nutnosti elektrickej pomoci. Je to auto určené na okruhy, ale s možnosťou jazdiť po bežných cestách. Už tak dychberúce parametre sa ešte pokúsil vylepšiť úpravca Novitec.
Ale pekne po poriadku, základ McLarenu Senna má motor s objemom 4 litre, ôsmimi valcami a výkonom 588 kW (800 k). Krútiaci moment v Nm dosahuje presne rovnaké číslo, aký je výkon v konských silách. Pritom hmotnosť sa automobilke podarilo udržať na veľmi nízkej hodnote 1 198 kilogramov. Len pre porovnanie, to je menej ako váži Renault Clio s 1,3-litrovým TCe a dvojspojkovým automatom. Ten dvojspojkový automat je trochu paralela medzi oboma modelmi, aj McLaren Senna má sedemstupňový dvojspojkový automat, ale tým asi podobné technické charakteristiky končia.
Základný model využíva aktívnú aerodynamiku. Najväčším prvkom je zadné elektricky nastaviteľné krídlo, ktoré dokáže fungovať aj ako aerodynamická brzda. Veľa častí vpredu našlo svoj vzor v riešeniach použitých v F1. Na stovke je Senna v sériovom stave za 2,8 sekundy. A už prebehla aj zvolávacia akcia, kvôli horeniu.
Novitec si zobral Sennu do parády a podarilo sa mu posunúť parametre motora. Výsledkom je prírastok 74 kW (100 k) a 88 Nm. Celkovo tak Senna od Novitecu dosahuje 662 kW (900 k) a 888 Nm. Po zásahu sa zrýchlenie na stovku zlepšilo o jednu desatinu sekundy. Na dvojstovke je z nuly za 6,5 sekundy, čo je zlepšenie o 0,3 sekundy. Maximálna rýchlosť sa nezmenila, je 335 kilometrov za hodinu.
Časť výkonu naviac má ako zásluhu zapísanú výfukový systém z materiálu Inconel, čo je zliatina hliníka. Rovnaký materiál používajú aj tímy F1 na konštrukcii monopostov. Výfukový systém je dostupný aj bez iných zásahov do agregátu a môže mať buď matný čierny povrch, alebo leštené koncovky z nehrdzavejúcej ocele.
Je až prekvapivé, že Novitec nič nespravil s vizážou modelu. Avšak každý zásah od aerodynamického konceptu by bol zjavne negatívom. Jedinou zmenou vizáže sú teda iné disky kolies. Majú priemer 20 palcov vpredu a 21 vzadu. Dodáva ich Vossen a upevňujú sa centrálnou maticou. Pneumatiky sú Pirelli P-Zero so šírkou 255 milimetrov vpredu a 325 vzadu.
Otázkou teda zostáva už len to, či bude niektorý z 500 majiteľov Senny, teda kusov, ktoré ešte nezhoreli, ochotný podstúpiť takúto kúru so svojim autom. Samotná hodnota auta na trhu jazdených vozidiel predstavuje čiastku nad milión eur.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Novitec