Keď sa stretnú Bugatti z troch dekád na jednom fotení

Bugatti je jedna z tých najmenej obvyklých značiek áut. Stretnúť jedno je celkom ťažké. V minulosti to bolo, najmä v Bratislave, o niečo jednoduchšie. V takom Dubaji však nie je problém nájsť hneď niekoľko generácií superšportových áut tejto značky. Aj preto sa tam podarilo na fotiť model z deväťdesiatych rokov, z prvého desaťročia tretieho tisícročia a k tomu aktuálny model.

Bugatti EB110

Najstarší z kúskov na fotke bol v svojej dobe konkurentom Ferrari F40, či Lamborghini Diablo. Automobilka tento model prvýkrát predstavila v roku 1991. To bola doba, kedy u nás letel Favorit a Forman. Jedno modré EB110 bolo vtedy v Prahe.

Foto: Bugatti

Auto s výklopnými dverami poháňal 3,5-litrový motor V12, ktorý mal doping vo forme štyroch túrb. Existovalo niekoľko verzii. Kým GT ponúkalo 412 kW (560 k) a 611 Nm, verzia Super Sport prichádzala s 450 kW (612 k) a 650 Nm. V každom prípade to bolo omnoho viac ako mali vtedajší konkurenti. Do roku 1995 sa vyrobilo 139 kusov, čo z neho robí teraz naozaj vzácne auto


Foto: Bugatti

Bugatti Veyron

Nástupcom EB110 bol až v roku 2005 model Veyron. Ten bol vrcholným dielom koncernu Volkswagen pod vedením Ferdinanda Piecha. Bol tiež prvým sériovým autom, ktoré dosiahlo rýchlosť viac ako 400 kilometrov za hodinu. Samozrejme za tým bol náročný vývoj. Auto má 10 chladičov, 4 turbá, 16 valcov a aerodynamickú brzdu vo forme adaptívneho prítlačného krídla. Pre pokusy o maximálnu rýchlosť je schované kvôli najnižšiemu odporu vzduchu.


Foto: Bugatti

Základná verzia Veyronu mala dychberúci výkon 736 kW (1001 k). Ale to bol len začiatok. Potom automobilka predstavila verziu Super Sport s výkonom až 883 kW (1200 k). Bugatti vyrobilo aj otvorený roadster, čo z neho robilo jeden z najrýchlejších otvorených vozdiel na svete. Verzia Super Sport dosiahla maximálnu rýchlosť s priemerom dvoch protismerných pokusov 431,072 kilometra za hodinu. Celkovo vzniklo 450 kusov Veyronu, pričom exlkuzivitu podčiarkovali početné limitované série.


Foto: Bugatti

Bugatti Chiron

Najnovšie z Bugatti je evolúciu Chironu a automobilka prehlásila, že pokusy o maximálnu rýchlosť už robiť nebude. Avšak to sa môže zmeniť. Osemlitrový motor z Veyronu sa podarilo potlačiť na 1103 kW (1500 k), či je však dobrým kandidátom na ďalšie zvýšenie rekordu. Podobne ako predchodca používa aj Chiron karonový monokok a systém pohonu všetkých kolies s Haldexom medzi nápravami. Základná cena je 2,4 milióna eur.


Foto: Bugatti

Zaujímavou hodnotou je čas potrebný na zrýchlenie na 300 kilometrov za hodinu. Chiron potrebuje 13,6 sekundy, čo je menej ako niektoré autá na stovku. Aj keď o rekorde Bugatti nehovorí a vraj už na toto nekladie dôraz, tak na predprodukčnom Super Sport spravil Andy Wallace na testovacej trati Ehra-Lessien dosiahol až 490,48 kilometra za hodinu. Auto však bolo modifikované dlhším chvostom o 25 centimetrov a svetlá výška bola upravovaná na základe informácií z laserových čidiel. Auto tiež malo ochrannú klietku. Auto malo výkon zvýšený na 1177 kW (1600 k).

V každom prípade mať tieto tri skvosty na jednom mieste je unikát. Ktoré z týchto Bugatti sa vám páši najviac?

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Bugatti

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Keď sa stretnú Bugatti z troch dekád na jednom fotení