McLaren má nový extrémny model 765LT, ktorý nemá klimatizáciu

Pri predchádzajúcej generácii modelov McLarenu sa stala zaujímavá vec. Model 675LT sa stal takmer zberateľským kusom a bol považovaný za dobrú investíciu. Nová verzia bude určite pokračovať v nastolenom trende. Bude však založená na modeli 720S.

Nová verzia má tiež veľkú šancu stať sa zberateľským kusom, keďže bude vyrobená len v obmedzenom množstve. Reálny počet naznačuje aj označenie 765LT. Vznikne presne 765 kusov tohto superšportového auta. Nové LT používa presne tie isté číslovky ako predchádzajúce, akurát v inom poradí.

Foto: McLaren

Novinka, ktorú začne automobilka, ak sa neoneskorí výroba, v Septembri, má osmevalcový štvorlitrový motor. Ten má znova výkon, ktorý sa dá odčítať z označenia, ako býva pri McLarene zvykom. Dosahuje 563 kW (765 k) a jeho krútiaci moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Je pripojený na sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ktorá je inak vyladená ako v 720S. Radí až o 20 percent rýchlejšie. Je zaujímavosťou, že McLaren pri svojich autách nepoužíva samosvorný diferenciál a supluje ho pribrzďovaním kolies. Je to kvôli neželanému nárastu hmotnosti.

Dynamické parametre sú veľmi zaujímavé, na stovke je 765LT za 2,8 sekundy a na dvojstovke za 7,2 sekundy. Nárast výkon u nie je jediná zmena oproti 720S. Hmotnosť klesla až o 80 kilogramov. Reálne je suchá hmotnosť bez náplní iba 1 229 kilogramov. Hmotnosť je nižšia použitím mnohých karbónových dielov a tiež titánového výfuku. O brzdenie sa starajú keramické kotúče z modelu Senna. Na želanie však 765LT môže mať špeciálne brzdové platničky vytvorené len pre túto verziu.


Foto: McLaren

Karbónové komponenty karosérie nie sú samoúčelné, sú navrhnuté tak, aby poskytovali dostatočný prítlak aj pri vyšších rýchlostiach. Z karbónu je predný spojler, nárazník, prahy, zadný nárazník a difúzor, ale tiež aktívne krídlo schované práve v dlhom chvoste. To, oproti 720S, dokáže zväščiť prítlak až o 25 percent. Vpredu je rozchod kolies väčší o 6 milimetrov a auto je o 5 milimetrov bližšie k zemi. Všetko sa udialo v znamení ešte lepšej stability. Okrem iných pružín sú upravené aj programy aktívneho podvozkového systému Proactive Chassis Control II. McLaren 765LT tiež dostal rýchlejšie riadenie.

Vnútro je tiež plné karbónu. Je na sedadlách, stredovom tuneli a tiež častiach podlahy. Čalúnenie využíva vo veľkom Alcantaru. A v štandardne je táto odľahčená verzia zbavená klimatizácie a rádia. Je jasné, že si ich môže majiteľ pri objednávaní pridať, tentoraz bez dodatočných príplatkov. Za príplatok ale budú špeciálne, ešte ľahšie, sedadlá z modelu Senna. Absencia klimatizácie v základe je naozaj znakom toho, že to McLaren myslí vážne, ale tiež je jasné, že väčšina zákazníkov ju tam bude mať.


Foto: McLaren

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: McLaren

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / McLaren má nový extrémny model 765LT, ktorý nemá klimatizáci...