Platformu treba využiť, Audi predstavilo A3

Koncern Volkswagen vyrába tradične na jednej platforme viacero áut. Tak ako ostatní výrobcovia týmto opatrením šetrí peniaze na vývoj úplne samostatných modelov. Platforma MQB už má za sebou toho dosť, ale má aj aktuálnych členov zástupu, napríklad Volkswagen Golf, Seat Leon a Škodu Octavia, z tejto veľkostnej kategórie. Na rovnakej platforme je postavené aj Audi A3.

Aj keď základné tvary ostali zachované, tak nová generácia Audi A3, už v poradí štvrtá, sa môže pochváliť dynamickejším a modernejším vzhľadom a tiež novými technologickými vylepšeniami. Samotná platforma MQB začína pri Audi A1 a končí veľkostne pri Volkswagene Atlas, alebo Arteon.


Foto: Audi

Oproti predchodcovi je nová generácia o 4 centimetre dlhšia a celkovo tak zaberá 4,34 metra, pričom šírka narástla na 1,82 metra. Rázvor sa však nezmenil a je rovnakých 2,64 metra. Vylepšenie karosérie znamená aj lepšiu hodnotu aerodynamického odporu Cd iba 0,28.

Nárast dĺžky spôsobil, že veľkosť batožinového priestoru je teraz 380 litrov a po sklopení sedadiel až 1200 litrov. Prekvapivo je to presne toľko, koľko má v tabuľkách BMW radu 1. Druhý výrazný konkurent, Mercedes-Benz triedy A má základný objem o 10 litrov menší a po sklopení zase o 10 litrov väčší.

V základe všetkých verzií budú LED predné svetlá, ktoré budú mať len základné funkcie. Za maticové LEDky bude nutné zaplatiť niečo naviac. Audi hovorí, že pre jednotlivé alternatívy, čiže S-line, S3 a RS3 sa bude jemne odlišovať aj denné svietenie. Vzhľadovo A3 zapadá do aktuálnej dizajnovej schémy toho, čo automobilka ponúka. Základné verzie Audi postaví na šestnásťpalcové disky a vrcholné verzie budú mať devätnástky.


Foto: Audi

V ponuke bude aj znížený podozok, ktorý vpredu zníži auto o 10 milimetrov a vzadu o 15. K športovému pocitu bude prispievať aj posilňovač riadenia s variabilným účinkom závislým od rýchlosti a zvoleného jazdného režimu.

Do interiéru sa dostalo viacero displejov, ale nie je v nich schované všetko ako napríklad v modeli A7. Pod MMI, s displejom s uhlopriečkou až 10,1 palca, je teda ovládanie klimatizácie s tradičnými tlačidlami a tiež niekoľko ďalších ovládacích prvkov. Virtual Cockpit s 12,3 palcami bude za príplatok, bežne tam bude displej iba s 10,1 palcami.

Automobilka pre A3 ponúkne prepĺňanú pohonnú jednotku 1,5 TSI, avšak okrem bežnej verzie bude mať aj mild-hybridnú. Obe majú zhodne 110 kW (150 k). Pod ním bude len litrový trojvalec dosahujúci 81 kW (110 k). Naftové TDI bude mať objem iba dva litre, čo znamená, že motor 1,6 TDI už definitívne končí. Bude v ponuke buď s výkonom 85 kW (115 k), alebo 110 kW (150 k). Pre väčšinu motorov bude v ponuke šesťstupňový manuál, alebo sedemstupňové dvojspojkové DSG. Mild-hybrid však bude len s automatom. Spočiatku bude v ponuke len pohon prednej nápravy, ale Quattro príde tiež. Tak isto ako príde aj S3 a RS3.


Foto: Audi

V ponuke budú aj dva plug-in hybridy. To znamená, že budú rovnaké ako má Golf, Octavia a Leon. Budú kombinovať 1,4 TSI s elektromotorom a šesťstupňovým DSG. Audi tiež, podobne ako ostatné značky koncernu, rozdelí autá do 110 kW (150 k) a nad touto hodnotou výkonu inými podvozkami. Do 150 koní bude mať Audi A3 skrútnú žrď a nad týmto výkonom ponúkne viacprvkové zavesenie zadnej nápravy.

Prvé dodávky by mali prebehnúť v máji tohto roka, ale to je celkom silné tvrdenie, ktoré automobilka dala ešte pred súčasnou situáciou. Preto by neprekvapilo, keby sú dodávky trochu posunuté.

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Audi

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Platformu treba využiť, Audi predstavilo A3