5 najzaujímavejších konceptov zo zrušeného autosalónu v Ženeve

Tento rok nie je dobrý z pohľadu organizovania veľkých akcií. Už zrušenie vonkajšieho podujatia Ice St.Moritz bolo náznakom, že podobne dopadne aj mnoho ďalších akcií. Stalo sa to autosalónu v Ženeve, GTI Treffen pri Wörthersee je tiež presunuté na september. U nás padla za obeť výstava Motocykel a uvidíme čo bude s autosalónom v Bratislave. Avšak zrušenie autosalónu v Ženeve tri dni pred začiatkom znamenalo, že automobilky boli pripravené a mali nachystané nielen nové autá, ale aj koncepty. Pozrime si teda 5 najzaujímavejších.

1. BMW i4

Už budúci rok príde na trh elektrický model i4, ktorý sa mal predstaviť ako koncept, ale miesto toho sa môžeme pozerať len na fotky. Prvé, čo každého zaujme je, samozrejme, predná maska, ktorá pozostáva z charakteristických ľadviniek, ale necharakteristicky veľkých. Takúto veľkosť všetci očakávali, ale bude treba čas na to, aby si verejnosť zvykla.

Foto: BMW

Koncept je elektrický, čo naznačuje už samotný názov. Výkon elektromotorov je 390 kW (530 k) a energiu čerpajú z 80 kWh batérií. Na stovke je za 4 sekundy a podľa WLTP zvládne na nabitie až 600 kilometrov. Podobné parametre by sa mohli dostať aj do sériovej produkcie. Rovnako sa má šancu do sériovej produkcie dostať aj kontorverzný vzhľad prednej časti.

Foto: BMW

2. Hyundai Prophecy

Tvar je už na prvý pohľad zaujímavý. To, čo vytvoril Hyundai by mohla byť s prehľadom aj menšia verzia Porsche Panamera. Koncept Prophecy je vytvorený v dizajnovom štýle Sensuous Sportiness. Má štvoricu dverí a využíva pixelové predné svetlá schopné ešte detailnejšie rozdeliť lúče. Tieto svetlá sa dostanú do ďalšej generácie sériových modelov.

Foto: Hyundai

Hyundai je pripravený na autonómne jazdenie, čo vyústilo do absencie volantu, miesto ktorého sú iba dva joysticky. Vraj majú pomôcť vodičovi ľahšie ovládať rôzne funkcie vozidla. Koncept je tiež elektrický, ale presnejšie detaily automobilka nezverejnila. To je logické, keďže Prophecy nemá veľkú šancu dostať sa do sériovej produkcie.

Foto: Hyundai

3. Koenigsegg Gemera

Švédsky výrobca hyperšportových vozidiel sa podujal na prípravu štvormiestneho vozidla. Gemera je už takmer sériová a jej produkcia bude obmedzená na 300 kusov. Sériový kus sa od konceptu bude líšiť naozaj minimálne. Tvar karosérie bude zachovaný a zmenia sa naozaj len detaily.

Foto: Koenigsegg

Zaujímavý je systém pohonu. Spaľovací motor je vpredu, ale pôsobí len ako generátor. Poháňa zadné dva elektromotory a jeden vpredu pripojený priamo na spaľovací agregát. Celkový výkon je 1250 kW (1700 k) a krútiaci moment až 3500 Nm. Na stovke je za 2 sekundy a maximum Koenigsegg stanovil na 400 kilometrov za hodinu. Spaľovací agregát je pritom trojvalec s objemom dva litre. Má dve turbá a automobilka mu dala meno Tiny Friendly Giant.

Foto: Koenigsegg

4. Renault Morphoz

Francúzska automobilka sa zamerala na zdieľanie elektromobilov. Crossover Morphoz je kombináciou kupé a SUV a sedanu. O možnosti výroby hovorí aj fakt, že je postavený na súčasnej platforme CMF-EV. Morphoz však dokáže meniť svoj tvar. City je skôr na mestské použitie, Travel je väčšia možnosť na dlhšie cestovanie. Auto sa predlžuje v strede a tiež v zadnej časti.

Foto: Renault

Každému je jasné, že toto je buď vzdialená budúcnosť, alebo len štylistická hra. V každom prípade je Morphoz vybavený tretím stupňom autonómneho jazdenia. Na známych cestách tak môže vodič úplne odovzdať vozidlu kontrolu nad trasou a celkovou jadou. Diaľnice a zápchy sú tak úplne bezproblémovým a bezstarostným riešením. Systém stále vyžaduje, aby bol vodič schopný v priebehu pár sekúnd prevziať kontrolu, takže musí na situáciu dohliadať.

Foto: Renault

5. Hispano Suiza Carmen Bologne

Carmen Bologne je tiež skôr prototypom ako samotným konceptom, lebo sa začne vyrábať do dvoch rokov. Bologne je ešte odvážnejšou verziou modelu Carmen, pričom sa vďaka výraznejšiemu použitiu karbónu podarilo zhodiť 60 kilogramov. Výkon modelu je 820 kW (1100 k) a na stovku sa vie dostať za 2,6 sekundy.

Foto: Hispano Suiza

Model je elektromobilom, pričom čerpá z 80 kWh batérie a odhadovaný dojazd je 400 kilometrov. Výrobca už zverejnil cenu tohto modelu. Sériová verzia bude stáť 1,65 milióna eur.

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: BMW, Hyundai, Koenigsegg, Renault, Hispano Suiza

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / 5 najzaujímavejších konceptov zo zrušeného autosalónu v Žene...