Je tu nová Octavia RS, poháňa ju plug-in hybrid

Škoda Octavia štvrtej generácie prišla s dizajnom, ktorý zaujal omnoho viac ľudí ako dizajn štvorokej mutácie tretej generácie. O to viac všetci čakali na predstavenie verzie RS, ktorá je najšportovejšou alternatívou v ponuke modelu, ale tiež vlastne celej značky.

Nová Octavia RS sa ukázala v čase, kedy mal prebiehať tradičný autosalón v Ženeve. Živú premiéru RSku pokazili opatrenia spojené so šírením koronavírusu. To však neznamená, že Octavia sa neukázala, športová verzia sa predviedla aspoň na fotkách a naživo možno bude už o mesiac v Bratislave. Ak nezrušia aj túto akciu.

Foto: Škoda

Masívnejšie tvarovaný predný nárazník modelu sedí a čierna maska chladiča len podčiarkuje športové ambície modelu. Rovnakou rečou hovoria aj veľké zliatinové disky. Štandardne budú osemnásťpalcové a za príplatok budú mať devätnásť palcov. Verzia liftback dostane na veko kufra decentné krídlo, ktoré si ale vyžiada pevnejšie tlmiče otvárajúce batožinový priestor, predsa je to na najvzdialenejšom mieste pár kíl naviac. Kombi zase dostane odtrhovú hranu nad okno.

Zadný nárazník bude mať dva otvory na koncovky, ale jedna z nich bude zaslepená. No a zaujímavou novinkou budú dvierka na nabíjanie na blatníku pred vodičom. Do interiéru sa dostane karbónové obloženie, predpoklad je, že to nebude úplne reálny karbón. Tiež pribudne aj športovejší volant so štyrmi ramenami, na rozdiel od dvoch, ktoré majú bežné verzie. Výrazne športové sú aj sedadlá, dá sa povedať, že sú športovejšie ako v tretej generácii modelu. A hlavne vyzerajú masívnejšie, pričom si zachovávajú dostatočné bočné vedenie.

A teraz príde to šokujúce. Hybridné ústrojenstvo má batériu, ktorú je možné nabíjať z bežnej elektrickej siete. Li-Ion batéria umiestnená v batožinovom priestore bude mať kapacitu 13 kWh a podľa WLTP dokáže na nabitie prejsť až 60 kilometrov. Výhodou pre priemerné emisie modelového radu je, že práve toto auto má v papieroch iba 30 gramov CO2 na kilometer. Spĺňa tak normu Euro 6d, ktorá začne platiť prvého januára 2021 pre všetky nové autá.

Foto: Škoda

Základom pohonného systému je 1,4-litrový motor TSI s výkonom 110 kW (150 k). K nemu sa pripája elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a celkový výkon je teda 180 kW (245 k). To je presne toľko, koľko má tretia generácia Octavie RS v najvýkonnejšej verzii. Akurát hybrid má troch hendikep vo forme väčšej hmotnosti. Jasné, batérie vzadu zlepšujú pomer medzi nápravami, ale zároveň auto váži omnoho viac. Odhad je tak 150 kilogramov.

Zrýchlenie na stovku zvládne hybridná Octavia RS za 7,3 sekundy a maximum má 225 kilometrov za hodinu. Znova letmé porovnanie s trojkovou RS245 hovorí, že zrýchlenie je dlhšie o 0,7 sekundy a maximálna rýchlosť je o 25 kilometrov za hodinu nižšia. Hybrid využíva šesťstupňovú automatickú prevodovku DSG s prepínaním shift-by-wire. Zaujímavé je zmenšenie palivovej nádrže o 5 litrov na 40 litrov. Batožinový priestor sa zmenší na 450 litrov pri liftbacku a 490 pri kombi.

Hybrid však nebude jedinou voľbou v ponuke. Má vraj pribudnúť aj benzínový dvojliter TSI bez elektrického dodatku a tiež naftové dvojlitrové TDI. Tieto verzie budú odhalené neskôr v priebehu tohto roka.

Foto: Škoda

Škoda predstavila popri tejto verzii aj slabšiu alternatívu plug-in hybridu pre bežné verzie. Celkový výkon bude mať 150 kW (204 k). Je to vlastne len podladená verzia sústavy z RSka, lebo elektromotor ostáva rovnaký a batériová časť tiež.

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Škoda

NAJČÍTANEJŠIE V BLOGU
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Je tu nová Octavia RS, poháňa ju plug-in hybrid