Mercedes vylepšil Éčko, má nové bezpečnostné systémy

Mercedes mal dnes na autosalóne v Ženeve odhaliť verejnosti inovovanú verziu triedy E. Avšak po nariadení švajčiarskej vlády o zrušení podujatí nad 1000 účastníkov autosalón nie je. Digitálnu premiéru však Éčko zažilo. Je modernejšie a dokonca zozadu vyzerá ako úplne nové, nie iba ako facelift.

Prvou a tou najzásadnejšou novinkou modernizovanej verzie zvonka je zmena vzhľadu. Po zmene prednej časti vyzerá trieda E širšie a mohutnejšie. Ešte viac to však vidno v zadnej časti, kde automobilka použila nové svetlá s horizontálnym rozložením zasahujúce až do veka kufra.

Foto: Mercedes-Benz

Okrem toho, že predok prešiel zmenami budú, podobne ako doteraz, v základe LEDkové. Za príplatok však budú výborné Multibeam LED s adaptívnym svetelným lúčom. Novým svetlám bol prispôsobený celý nárazník s novým dizajnom a tiež maska chladiča.

Interiér vyzerá na prvý pohľad podobne ako doteraz, avšak displeje prešli vylepšením. V základnej výbave už nebudú tradičné kurhové ukazovatele ako doteraz, ale rovno dva 10,25-palcové displeje. Za príplatok môže rozmer oboch narásť na 12,3 palca. Výraznou zmenou je aj použitie nového systému MBUX, ktorý dáva Mercedes do všetkých nových áut. Koliesko systému Command sa tak postupne dostáva do minulosti. V rámci Mercedes-Benz User Experience, čo je rozpísaná skratka MBUX, bude klasicky ovládanie hlasom a tiež ponúkne aj rozšírenú realitu pri navigácii. Omnoho dôležitejšou funkciou je však náhľad na semafor. Na križovatke auto zapne prednú kameru tak, aby sa vodič nemusel vykláňať, aby videl dopravné svetlá.

V ponuke bude aj systém Energizing, ktorý dokáže, podľa voľby prispôsobiť mnohé atribúty auta na zvolenú tému. Napríklad vie prispôsobiť osvetlenie, masáž a hudbu na relax za volantom. Hudbu vyberá zo zvoleného média a musí spĺňať určité podmienky, napríklad intenzitu, aby bola zaradená do prehrávania v danej téme.

Foto: Mercedes-Benz

Z bezpečnostného hľadiska autu pribudlo hneď niekoľko systémov. Zaujímavý je systém snímania toho, či vodič drží volant. Úplne nový volant nemá snímanie pohybu, ale kapacitné snímače, ktoré indikujú, že ruky sa dotýkajú povrchu volantu. Adaptívny tempomat DISTRONIC dokáže meniť rýchlosť na základe profilu cesty podľa navigácie a tiež podľa toho, čo zosníma senzormi a kamerami. Pri ňom je štandardom zastavenie a opätovné rozbehnutie. Nové Éčko dokáže aktívne udržiavať pruh, ale aj samostatne zaparkovať do zvoleného miesta, ktoré nemusí byť len paralelné. Automatické parkovanie je možné bez nutnosti šoféra v aute, cez aplikáciu.

V ponuke bude až sedem plug-in hybridných verzií, vrátane kombi, či už na benzín, alebo na naftu. Objaví sa tiež úplne nový agregát M254, ktorý využíva štvorvalcový benzínový motor s integrovaným štartér-generátorom. Mild-hybrid bude pracovať s výkonom 200 kW (272 k) + 15 kW (20 k). Bude mať nový kompresor a zároveň elektrické turbo. K tomuto motoru bola prispôsobená aj 9-stupňová prevodovka 9-G Tronic.

Foto: Mercedes-Benz

Novinkou bude aj verzia AMG E53. Tá ponúkne výkon až 320 kW (435 k), ale bude mať elektrickú asistenciu EQ Boost s výkonom 16 kW (22 k). To vyzerá celkom málo, ale treba rátať, že kým spaľovací radový šesťvalec má krútiaci moment 520 Nm, tak elektrická podpora ponúka až 250 Nm. Aj E53, rovnako ako ostatné verzie dostane nové tvary prednej časti, vrátane masky Panamericana, ale bude mať aj vylepšený zvuk pomocou AMG výfukového systému s klapkami.

Všetky zmeny sa dotknú nielen sedanu, ale aj kombi a odvodených verzií ako All-Terrain.

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Mercedes-Benz

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Mercedes vylepšil Éčko, má nové bezpečnostné systémy