Športový Cupra Leon bude mať aj hybridnú alternatívu

Predstavenie nového SEATu Leon navnadilo všetkých na športovejšiu verziu. V súčasnosti je zaujímavé sledovať ako sa automobilky vysporadúvajú práve s takýmito zaujímavejšími kúskami. Emisné normy a limity priemeru predsa zabili nejedno športovejšie zamerané auto.

Nový Leon bude figurovať aj pod značkou Cupra, ktorá sa ako športová odtrhla od SEATu. Novinka bude v ponuke prvýkrát aj s plug-in hybridným pohonom. V ponuke bude dokonca s dvomi karosárskymi verziami ako hatchback a ako kombi. Pokračovanie v predaji tejto verzie modelu je logické, lebo z predchádzajúcej generácie sa predalo nezanedbateľných 44-tisíc kusov.

Foto: Cupra

Dizajn Leonu od Cupry je trochu zmenený oproti SEATu. V prvom rade zmizli pôvodné znaky a nahradili ich znaky Cupra medenej farby. Predná náprava je znížená o 25 milimetrov a zadná o 20 milimetrov. Štandardom sú 18-palcové zliatinové disky, ktoré vpredu ukrávajú, či skôr neukrývajú brzdy s priemerom 370 milimetrov. Sú od Bremba a strmene majú lakované znova medenou farbou. Ak by vám základné disky nesedeli vizuálne, tak je na výber celkovo 6 dizajnov.

Najväčším šokom je použitie verzie s možnosťou nabíjania batérie hybridného systému. Cupra teda ponúkne verziu eHybrid, ktorá pozostáva z 1,4-litrového motora TSI s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm a elektromotora s výkonom 85 kW (115 k). Celkový výkon sústavy je 180 kW (245 k) a kompletný krútiaci moment dosiahol hodnotu 400 Nm. Motory spolupracujú so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a poháňajú prednú nápravu. Elektromotor čerpá energiu z 13 kWh Li-Ion batérie. Po nabití, z wallboxu za 3 a pol hodiny, dokáže Cupra Leon eHybrid prejsť na elektrickú energiu až 60 kilometrov podľa WLTP. Nechceme nič predpovedať stopercentne, ale tento hybrid dostane, pravdepodobne, aj Škoda Octavia RS.

Foto: Cupra

Zaujímavé však budú aj benzínové motory. Dvojliter TSI bude mať niekoľko výkonových verzii. Základom pre výlučne spaľovací agregát, bez elektrických dodatkov, bude 180 kW (245 k). Ponúkne krútiaci moment 370 Nm. Výkonnejšou alternatívou bude verzia s 221 kW (300 k) a 400 Nm. Obe budú prenášať výkon na predné kolesá, v čom bude pomáhať automatická sedemstupňová prevodovka s dvomi spojkami a tiež elektronický samosvorný diferenciál. Ten  sníma uhol natočenia kolies, otáčky kolies, bočné preťaženie a na základe toho rozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá.

Vrcholom ponuky bude verzia s výkonom 228 kW (310 k). Tá však bude vyhradená pre kombi a bude štandardne disponovať pohonom všetkých kolies 4Drive. Krútiaci moment ostal 400 Nm a sústava je tiež spojená s automatickou prevodovkou. Prevodovka má vo všetkých verziách systém shift-by-wire, takže nemá mechanické prepojenie medzi ovládaním prevodovky a prevodovkou, všetko prebieha elektronicky. Pohon 4Drive rozdeľuje výkon cez elektrohydraulicky ovládanú multilamelovú spojku umiestnenú pred diferenciálom zadnej nápravy. To zlepšuje rozdelenie hmotnosti. Najvýkonnejší Cupra Leon vo verzii kombi s pohonom 4Drive je na stovke za 5 sekúnd a maximum má elektronicky obmedzené na 250 kilometrov za hodinu.

Foto: Cupra

Jazdným vlastnostiam pomáha aj podvozok s nastaviteľnými tlmičmi DCC. Dynamic Chassis Control má štyri režimy, Comfort, Sport, Cupra a Individual. DCC dopĺňa štandardný podvozok so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovým zavesením vzadu. Tlmiče majú byť naladené tak, aby boli síce športové, ale zároveň tak, aby boli každodenne použiteľné.

Foto: Cupra

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Cupra

NAJČÍTANEJŠIE V BLOGU
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Športový Cupra Leon bude mať aj hybridnú alternatívu