Lamborghini pripravilo Huracan EVO s pohonom zadnej nápravy

Talianska automobilka sa po prevzatí koncernom Volkswagen vrhla najmä na vozidlá s pohonom všetkých kolies. Je ich ľahké rozoznať podľa označenia. Za pomlčkou na konci majú počet poháňaných kolies, takže je tam 4, alebo 2. Ale trh si žiadal aj niečo iné ako iba štvorkolky. Preto menší model môže mať aj pohon výhradne zadnej nápravy.

Na začiatku obnovenej zadokolkovej slávy stálo Gallardo, ale pokračoval v nej aj Huracan a aktuálne Lamborghini ukazuje Huracan EVO s pohonom výlučne zadnej nápravy. Nová verzia vychádza z inovovaného modelu.

Huracan EVO s pohonom zadnej nápravy bude mať úplne inú cieľovú skupinu ako má štvorkolka, čím môže Lambo získať nových klientov. Vďaka odstráneniu mechanizmov poháňajúcich predné kolesá sa podarilo konštruktérom ušetriť niekoľko kíl hmotnosti.

Foto: Lamborghini

Čo sa však nezmenilo je to, čo Huracan EVO ukráva pod kapotou. Kedysi Lamborghini dávalo zadokolke menej výkonu, teraz je zrovnoprávnená. Za prednými sedadlami, v strede auta, svoje poslanie vykonáva agregát V10 s objemom 5,2 litra. Ponúka výkon 448 kW (610 k) a krútiaci moment 560 Nm. Práve pri krútiacom momente sa najviac prejavuje absencia prepĺňania.

Nová verzia bude, tak ako ostatné Lamborghini, dostupná výhradne s automatickou prevodovkou. Pre zadokolkový Huracan však automobilka pripravila novú trakčnú kontrolu, ktorá v určitých režimoch dovolí vodičovi jazdu bokom vpred.

Vylepšený Huracan EVO RWD váži iba 1 388 kilogramov, čo je približne toľko, koľko vážia priemerné hatchbacky nižšej strednej triedy. Na stokilometrovú rýchlosť sa dostane za 3,3 sekundy a maximum je 326 kilometrov za hodinu.

Foto: Lamborghini (vpredu RWD, vzadu s pohonom všetkých kolies)

Ale zmeny pohonu nie sú jedinou odlišnosťou od verzie s pohonom všetkých kolies. Niečo sa zmenilo aj na prednej časti. Celý tvar nárazníka je upravený a odlíšenie oboch verzií teda nebude vôbec problémom. Rovnako vzadu je iný difúzor ako v štvorkolkovej alternatíve.Hovorí sa o základnej cene niekde pod 200-tisícmi eur.

Stefano Domenicali, riaditeľ Lamborghini o Huracane EVO s pohonom zadnej nápravy povedal: „Huracán EVO s pohonom zadnej nápravy je serióznym náradím v rukách vodiča. Zážitok dodáva samotný hardvér. Toto auto má pripomínať čisté základy vývoja našich vozidiel. Vodič je v centre výkonov s nefiltrovanou spätnou väzbou a emotívnejším a viac pohlcujúcim jazdným zážitkom.“

Foto: Lamborghini

Reálne je tak za menej peňazí Huracan EVO, ktorý pre určitú skupinu vodičov poskytne viac zábavy. Takto to má byť! Huracan EVO s pohonom zadnej nápravy bude závažným konkurentom Porsche 911 GT3 RS, ale aj Ferrari F8 Tributo. Svoje želiezko v ohni má aj Aston Martin. Reálne vzaté, táto trieda vozidiel je podobne plná ako crossoverová časť segmentu B.

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Lamborghini

NAJČÍTANEJŠIE V BLOGU
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Lamborghini pripravilo Huracan EVO s pohonom zadnej nápravy