Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový Renault Captur sme preverili pri prvých jazdách

Zdieľať na Facebooku 0

Renault predstavil už druhú generáciu modelu Captur. Samotný model je pre značku veľmi dôležitý. Nielen, že nahrádza aj Clio Grandtour, ale zároveň sa z prvej generácie predalo 1,5 milióna kusov. To znamená, že patrí medzi najúspešnejšie modely automobilky s diamantom na prednej maske.

Nová generácia bestselleru prináša vzhľad, ktorý sa dá nazvať aj evolúciou, neprináša žiadne radikálne zmeny a extravagantné proporcie. Vďaka novej platforme CMF-B narástla dĺžka až o 11 centimetrov, čo sa podpisuje pod vyváženejší vzhľad pri pohľade zboku. Dôležitou novinkou sú predné svetlá, ktoré sú vždy vybavené LED technológiou. A to je už v základnej výbave ZEN, ktorá stojí od 14 900 eur, aktuálne však ponúka dodatočnú zľavu 1 000 eur.

Foto: Autobazar.sk

Kým zovňajšok neláka na extrémne premeny, interiér sa rozbehol úplne inou cestou akou doteraz. JE badať podobné tvary ako má nová generácia Clia a Zoe. V preklade to znamená využitie digitálneho panela miesto analógových ukazovateľov, či systému Easy Link. Nový systém je veľkým pokrokom v porovnaní s predchádzajúcim systémom R-Link. Má lepšie zobrazovanie, rýchlejšie reakcie na dotyk a hlavne prehľadnejší a modernejší prístup k ovládaniu. Využiť sa dá aj hľadanie cez Google Search, čo tiež zrýchli manipuláciu.

Priestorovo sa Captur vyšvihol a môže mať batožinový priestor s objemom až 536 litrov. Takúto jaskyňu zabezpečí posunutie sedadiel druhého radu dopredu. Celá lavica má možnosť pohybu v rozmedzí 16 centimetrov. Naopak, ak je úplne vzadu, tak ponúkne dostatok miesta na kolená pre akúkoľvek vysokú osobu.

Foto: Autobazar.sk

Renault použil aj technológie, ktoré doteraz v Capture neboli. Medzi ne patrí napríklad adaptívny tempomat s funkciou zastavenia a opätovného rozbehnutia. Logicky je tento systém kombinovateľný len s automatickými prevodovkami. Tiež ponúkne aj udržiavanie v pruhu a o akustický komfort sa môže starať aparatúra s logom Bose. Už pri predstavení bolo jasné, že nový Captur má 5 hviezdičiek v nezávislých nárazových testoch Euro NCAP.

Captur ponúkne pohonné jednotky, ktoré čiastočne zdieľa s menším Cliom. Základom bude stokoňový litrový trojvalec, ktorý dokáže vďaka nepriamemu vstreku fungovať bez filtra pevných častíc. Výkonnejšie benzínové motory budú mať objem 1,3 litra a výkon buď 96 kW (130 k), alebo 113 kW (155 k). Kým slabší z dvojice bude mať možnosť aj manuálnej prevodovky, silnejší bude mať iba sedemstupňový dvojspojkový automat. Rovnakú možnosť prevodoviek ako 130-koňové TCe má aj naftový motor dCi 115 s výkonom 85 kW (115 k).

Foto: Autobazar.sk

Neskôr v priebehu roka pribudne do ponuky aj hybridná verzia s možnosťou nabíjania z elektrickej siete. Plug-in hybrid bude mať batériu s kapacitou 9,8 kWh, na ktorú prejde až 42 kilometrov bez naštartovania spaľovacieho motora.

My sme skúsili na prvých jazdách po západnom Slovensku najvýkonnejšiu verziu s automatickou prevodovkou. Výkonu má dostatok a okruh do Trnavy cez Modru a naspäť po diaľnici sme zvládli s priemerom 6,4 litra. Captur výrazne pútal pozornosť a počas fotenia sme dokonca odpovedali na otázky nadšenca. V interiéri je naozaj dosť miesta a jediné, čo nám chýbalo bola opcia Floating Console. To je vlastne elektricky ovládaná radiaca páka na samostatnom výbežku z prístrojovej dosky, pod ktorým ešte ostáva odkladacie miesto. Celkovo má Captur až 27 litrov odkladacích priestorov mimo batožinového priestoru, čo je dostatok na stratenie menších vecí. Kus, ktorý sme skúsili má základnú cenu 21 600 eur, pričom tisíceurová zľava platí aj na túto verziu.

Foto: Autobazar.sk

Renault Captur druhej generácie má pred sebou ťažkú úlohu nadviazať na úspech predchodcu. Ten je najúspešnejším malým crossoverom v Európe. Nový Captur má po zľave teda základnú cenu 13 900 eur, kým predchodcu stále môžete kúpiť za 12 590 eur, ale so starším motorom TCe 90, ktorý má o deci objemu a desať koní (7 kW) menej. Okrem samotného Capturu prvej generácie má nová generácia nahradiť aj kombi Clio Grandtour, lebo s ním výrobca v piatej generácii Clia nepočíta.

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Autobazar.sk

 

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Nový Renault Captur sme preverili pri prvých jazdách