Škoda je automobilka s poriadne dlhou históriou. Za sebou má pokusy preniknúť aj do vôd motošportu. Posledné roky ju vnímame predovšetkým z pohľadu účasti na najrôznejších súťažiach rally. V minulosti však skúšala šťastie aj v okruhových pretekoch. Možno vás to prekvapí, ale jej želiezkom do ohňa bola Škoda Favorit!
Škoda Favorit 1600 H
Toto je meno mladoboleslavského špeciálu, o ktorého existencií zas až tak veľa ľudí nevie. Nájsť si ju môžete napríklad aj na portáli auta5p.eu. Zaujímavosťou je, že táto Škoda Favorit 1600 H dokonca v roku 1992 vyhrala vo svojej kategórií 24 hodinové preteky na nemeckom okruhu Nurburgring. Celkovo sa auto umietnilo na 32 mieste z až 260, čo je viac ako krásne umiestnenie. Pozrime sa na to, čo skrývalo pod kapotou.
Tento špeciál bol každopádne výrazne odlišný od sériovej verzie. Spoločným je azda len tvar karosérie, ktorá je tiež nižšia a širšia. Prítlačné krídla a ďalšie aerodynamické úpravy sú tiež určené špeciálne na pretekanie. Auto bolo celkovo odľahčené a jeho celková hmotnosť je len 720 kg, čo výrazne prispieva k jeho dynamickým vlastnostiam. Športová verzia dostala aj celkom nový motor, namiesto sériového 1,3 litrového motora sa tu nachádza 1,6 litrový 4 valcový motor s výkonom 167, po úpravách 175 koní. Na to, že ide o mimoriadne ľahké auto postavené pred 28 rokmi je to viac než solídne. Koniec koncov sú aj dynamické parametre možno lepšie, ako by ste čakali. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 6 sekúnd a maximálna rýchlosť 240 km/h je v spojení so Škodou Favorit niečo takmer nepredstaviteľné. Nuž, Škoda Favorit 1 600 H je ukážkou, že aj zatracovaná a celkom tuctové auto dokázalo poriadne prekvapiť.
Zdroj: auto5p.eu
Zdroj foto: auto5p.eu