Nové motory ponúkne Opel Insignia aj pre verziu GSi

Opel ukázal facelift svojho najviac reprezentatívneho modelu Insignia už pred určitým časom. Vtedy však prezradil, že predné LED svetlá budú viac hi-tech a že nové motory budú úspornejšie. Ale aké budú to jasné nebolo. To vyplávalo na hladinu až teraz.

Automobilka sídliaca v nemeckom Russelheime patrí aktuálne pod krídla koncernu Peugeot-Citroën a do niektorých modelov sa sťahujú práve agregáty z jeho ponuky. Insigniu zatiaľ takáto medziznačková spolupráca obišla a pod kapotou bude mať len motory z vlastného vývoja.

Foto: Opel

A začína hneď z ostra trojvalcami. Tri valce budú pracovať v novom motore 1,4 turbo, ktorý bude prvou možnosťou voľby z benzínového spektra. Ponúka výkon 107 kW (145 k) a krútiaci moment 236 Nm. Štandardne je spojený so šesťstupňovým manuálom a za príplatok bude osemstupňový automat. Automobilka udáva kombinovanú spotrebu 5,8-6,2 litra na sto kilometrov a emisie CO2 na hodnotách medzi 135 a 144 gramami.

Naftový motor, zatiaľ jediný, bude 1,5-litrový trojvalec znova vlastnej konštrukcie. Je to zaujímavé, lebo 1,5 litra má aj štvorvalec od Peugeot-Citroën. Takže v koncerne budú vlastne dva motory, ktoré majú rovnaký objem, podobný výkon, ale sú úplne odlišné. V servisoch Oplu bude o zábavu postarané, lebo 1,5-litrové motory má napríklad Grandland X. Výkon trojvalca bude 90 kW (122 k) a jeho krútiaci moment dosiahne 300 Nm. Spotrebu má mať medzi 4,6 a 4,9 litrami a emisie sa vojdú do intervalu od 135 do 144 gramov CO2 na kilometer. Zatiaľ to bude jediný naftový motor, ale dá sa predpokladať, že časom pribudne aj dvojliter, ktorý bude buď vylepšený pôvodný agregát, alebo naozaj príde z koncernových katalógov.

Foto: Opel

Viac výkonu ponúkne motor so štyrmi valcami a objemom dva litre. Bude spaľovať benzín. Jeho slabšia verzia bude mať 147 kW (200 k), čo je toľko, koľko mala doteraz alternatíva s objemom 1,6 litra. Disponuje dokonca možnosťou sekvenčného vypínania valcov. Takže v určitom momente sa z neho, v mene úspory paliva a zníženia emisií, stáva dvojvalec. V praxi to je 7,3-7,6 litra na sto kilometrov podľa normy WLTP a 171 až 176 gramov CO2 na kilometer, tiež podľa rovnakého merania. Tento motor bude mať automat až s deviatimi stupňami.

Vrcholom ponuky bude verzia GSi, ktorá bola v ostatnej verzii iba s dvojlitrovým naftovým bi-turbom. To síce ťahalo slušne, ale aj z nádrže. Teraz bude mať dvojlitrový benzínový motor s výkonom 169 kW (230 k), ktorý bude spojený s pohonom všetkých kolies Twinster. Zaujímavosťou je, že prioritne posiela výkon na zadné kolesá a krútiaci moment dynamicky rozdeľuje medzi jednotlivé kolesá.

Tie svetlá, ktoré má Insignia nové sú Intellilux LED Pixel Lights. V praxi to znamená, že jednotlivé svetlá budú mať miesto 32 segmentov až 84 segmentov a tým dokážu lepšie rozdeliť lúče a menej oslňovať napríklad protiidúce autá. Novinkou sú aj brzdy, využívajú technológiu brake-by-wire, takže na prenos nepoužívajú klasické hadičky, ale informácie z pedála sú posúvané elektromotoru vytvárajúcemu podtlak a brzdenie je presnejšie. Takže okrem svetiel sú presnejšie aj brzdy. Druhou výhodou je, že takýto systém znižuje spotrebu.

Foto: Opel

Nová verzia Insignie po facelifte sa u predajcov začne objavovať už onedlho a objednať sa dá už teraz.

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Opel

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Nové motory ponúkne Opel Insignia aj pre verziu GSi