5 najdôležitejších faktov o inovovanom Superb

Automobilka Škoda inovovala svoj najluxusnejší model, modernizáciou prešiel Superb. Výrazné vizuálne vylepšenia neboli nutné, zmeny sú len decentné a nerobia z neho iné auto. Omnoho vážnejšie sa konštruktéri pozreli na techniku vozidla.

1. Má maticové LED svetlá

Superbu chýbali moderné svetlá. Nebolo to ani tak kvôli tomu, že by bi-xenóny nedosvietili dostatočne ďaleko, alebo že by mali zle rozdelenie lúčov. Bol to najmä imidžový problém, keďže všetky autá v triede už LEDky mali. Superb pri facelifte prišiel s plne LEDkovými svetlami s maticovým rozmiestnením prvkov. To znamená, že sa pripôsobujú okolitej situácii a vždy osvetlia najväčšiu možnú plochu, aby vodič videl čo najviac. LEDkový systém je v nových svetlách s jemne pozmeneným tvarom a LEDkové sú aj nové hmlovky v spodnej časti nárazníka modelu.

Zdroj: Autobazar.sk

2. Pribudla verzia Scout

Nenechajte sa zmýliť, balík Outdoor, ktorý mal predchodca nebol plnohodnotným modelom Scout. Verzia so zvýšenou odolnosťou na poľných cestách sa do ponuky dostáva až teraz po prvýkrát. Je o 15 milimetrov vyššie nad zemou a má výrazné plastovanie spodnej časti. Je niečo ako lacnejšou alternatívou k Audi Allroad, je jedno ktorej veľkosti. Scout však prináša zmeny aj v interiéri. Špeciálne poťahy sú na jednej strane, na druhej je príjemne vyzerajúce obloženie imitáciou dreva. Scout je vždy kombinovaný s pohonom všetkých kolies a má v ponuke len dvojlitrové motory, či už benzínové, alebo naftové.

Zdroj: Autobazar.sk

3. Onedlho sa ukáže plug-in hybrid

Koncern Volkswagen posunie Škode aj technológiu plug-in hybrid. Tá bude využívať štvorvalec 1,4 TSI a elektromotor. Vzhľadom na dĺžku vývoja ešte nie je pod kapotou 1,5 TSI, ale kombinuje sa so starším agregátom. Výkon motora je 115 kW (156 k), elektromotor pridáva ďalších 85 kW (115 k). Celkový výkon sa tak dostal na 160 kW (218 k). Batéria s kapacitou 13 kWh má možnosť dobíjania z elektrickej siete, pričom nabíjací konektor je v prednej maske Superbu. Podľa WLTP zvládne nová verzia Superbu na jedno nabitie prejsť až 55 kilometrov bez spustenia spaľovacieho motora.

Zdroj: Autobazar.sk

4. Stojí od 24 870 eur

Základný Superb s výbavou Active stojí 24 870 eur. Za kombi je príplatok 1 200 eur. Úplný základ má motor 1,5 TSI s vypínaním valcov a výkonom 110 kW (150 k). Je kombinovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Už v základnej výbave je však 8-palcový displej rádia, ale bez navigície, či štartovanie tlačidlom. Plné bezkľúčové ovládanie je až od vyššieho stupňa výbavy. Taktiež základom je aj automatická dvojzónová klimatizácia. Aj napriek bohatej základnej výbave bola verzia pred faceliftom najpredávanejšia s vyššími stupňami na rebríčku v cenníku. Pre verziu Active sa rozhodlo len necelých 6 percent zákazníkov. Najväčší záujem bol o výbavy Style a Ambition.

Základná cena Sueprbu s naftovým motorom je 27 670 eur, pričom to je 2,0 TDI Evo, nový motor s rovnakým výkonom 110 kW (150 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Motor je prepracovaný, aby spĺňal aj niektoré plánované sprísneniné emisné normy a tiež ešte znižuje spotrebu.

Zdroj: Autobazar.sk

5. Jazdí sa na ňom ešte príjemnejšie

Počas jázd sme skúsili verziu Sportline s 2,0 TSI a pohonom všetkých kolies a 2,0 T.DI v modeli Scout. Najvýkonnejšie verzie nebudú hrať prím na trhu, ale zlepšujú povedomie o modeli. Sportline s TSI a 4x4 má výkon 200 kW (272 k). Je to prepad o 6 kW (8 k) oproti pôvodnému modelu. Spôsobilo to pridanie filtra pevných častíc pre benzínové motory. V reálnom svete nie je rozdiel vôbec cítiť. Sedemstupňový automat disponuje aj režimom rýchleho štartu s Launch Control a Superb zrýchľuje naozaj výrazne. Pritom, podľa nastavenia podvozku DCC, je stále príjemným autom na cestovanie aj na osemnásťpalcových diskoch. Práve adaptívne tlmiče eliminujú tuhosť podvozku a robia jazdu príjemnejšou na diaľniciach a pri presunoch. Naopak v prípade potreby podvozok stuhne a poskytne dostatočnú oporu bez nakláňania v zákrutách.

Naftový 2,0 TDI v Scoute sme skúslili s výkonom 140 kW (190 k). Výkon autu stačí a zladenie s automatom je výborné. Na dlhých tratiach nie je problém pohybovať sa okolo 6 litrov nafty na sto kilometrov. Podľa intenzity doliehajúceho zvuku konštruktéri zapracovali aj na odhlučnení modelov. Naftový zvuk síce do kabíny preniká, ale je tlmenenší ako pred faceliftom.

Zdroj: Autobazar.sk

Superb je ešte lepší ako bol doteraz. Jednotlivé detaily ho posunuli kvalitatívne a technologicky vyššie. Firemní jazdci, ktorí majú, podľa firemných predpisov, nárok na nový Superb sa môžu tešiť.

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Autobazar.sk

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / 5 najdôležitejších faktov o inovovanom Superb