Lada na Slovensku asi končí! Prečo?

Automobilka Lada je známa už po desaťročia. Ešte za čias socializmu šlo o jednu z mála možností mať nejaké auto. Dnes je ponuka vozidiel neporovnateľne obsiahlejšia, Lada svojich priaznivcov má stále. Hlavne tí, ktorí hľadajú konštrukčne jednoduché a odolné vozidlo za lacný peniaz si prídu na svoje. Teraz však nad Ladou visí meč hrozby odchodu z trhov v Európe.

Zdroj: lada.ru

Automobilka Lada je známa už po desaťročia. Ešte za čias socializmu šlo o jednu z mála možností mať nejaké auto. Dnes je ponuka vozidiel neporovnateľne obsiahlejšia, Lada svojich priaznivcov má stále. Hlavne tí, ktorí hľadajú konštrukčne jednoduché a odolné vozidlo za lacný peniaz si prídu na svoje. Teraz však nad Ladou visí meč hrozby odchodu z trhov v Európe. Myslí si to portál newmobility, ale aj iné.

Na vine je... Európska únia

Áno, je to tak. Rovnako ako takmer všetky opatrenia, ktoré znepríjemňujú život vodičom a automobilkám, tak aj toto má na svedomí Európska únia. Konkrétne ide o sprísnenie emisných noriem, ktoré prídu do platnosti už túto jeseň. Ruská Lada má však pomerne veľký problém. Jej súčasné motory totiž novú normu nespĺňajú. Lada nemá oficiálne zastúpenie vo všetkých krajinách Európy. Napríklad v susednom Česku si novú Ladu už niekoľko rokov nekúpite. Na Slovensku má stále svojich priaznivcov. Dokonca aj z pohľadu celej Európy sa jej darilo, za prvé 2 mesiace roka 2019 zaznamenala nárast o takmer 5 %. Šlo však len o čosi viac ako 800 vozidiel, čo je aj z pohľadu Lady naozaj málo a pre Ladu je najzaujímavejší domáci trh. Sama značka priznala, že minimálne na nejaký čas sa zrejme bude musieť z Európy stiahnuť.

Záchrana v poslednej chvíli?

Dnešný svet automobilov je mimoriadne prepletený a pospájaný. Prečo? Aliančným partnerom Lady je automobilka Nissan, ktorá okrem iného dodáva motory aj pre Daciu. Nuž a motory Nissan nemajú s novými emisnými normami problém. Lada totiž potvrdila, že motor od Nissanu nasadí do svojho malého crossoveru X-Ray. Ostatné potvrdené nebolo, uvidíme, či sa ho dočkajú aj iné modely. 1,6 litrový motor s výkonom 112 koní síce ani zďaleka nepatrí k špičke, Lada má však šancu udržať sa v Európe. Ak to tak naozaj bude, môže sa tešiť aj spotrebiteľ. Má šancu dostať auto s lepším a modernejším motorom, ako doteraz. Uvidíme, či Lada ostane, alebo odíde.


Zdroj: newmobility.news.com
Zdroj foto: lada.ru

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Lada na Slovensku asi končí! Prečo?