Manhart sa dá už zaradiť medzi tradičných úpravcov vozidiel z mníchovskej produkcie s logom BMW. Už upravil veľmi veľa kusov a nebojí sa ani tých najvýkonnejších a najexkluzívnejších verzií. Aktuálne sa prezentuje prerobenou alternatívou vo forme úpravy obmedzenej série BMW M4 CSL. Manhart dal kreácii meno MH4 GTR II.
Už samotný výkon originálneho vozidla a jeho jazdné vlastnosti sú veľmi dobré. Veď má 404 kW (550 k) a krútiaci moment 650 Nm, ktoré posiela cez osemstupňovú automatickú prevodovku na zadné kolesá. Úpravca však tieto hodnoty ešte zvýšil a po zásahu má MH4 GTR II výkon až 524 kW (712 k) a krútiaci moment 880 Nm.
Úprava motora pritom zjavne nebola úplne zložitá, keďže úpravca siahol iba po prídavnej riadiacej jednotke MHtronik a výfukovom systéme z nerezovej ocele. Rúry koncoviek majú priemer 110 milimetrov a zákazníci si môžu vybrať, či chcú keramický povrch viditeľných vyústení, štandardný, alebo karbónový.
O agresívnejší postoj sa stará výškovo nastaviteľný podvozok, ktorý pochádza od renomovanej firmy H&R. Vozidlo stojí na 20-palcových zliatinových diskoch Forged+ 1, ktoré zase vyrába firma Yido Performance. Tvar ukazujúci 15 lúčov je štandard, ale zákazník si môže vybrať aký povrch, prípadne akú farbu budú disky mať.
Samotná zmena celkovej vizáže prichádza vo forme 18-dielneho balíka, ktorý prináša karbónové prvky ku štandardnému vzhľadu M4 CSL. Medzi nimi je napríklad masívny predný spojler na nárazníku, ale aj menšie spojleríky na bokoch. Prahy dostali predĺženie smerom k zemi a von od centra karosérie a kufor má zase výraznejší spojler na svojom veku, tiež karbónovom. Manhart nezabudol ani na difúzor, poskytujúci priestor pre nové koncovky výfuku.
Interiér je tiež iný ako v sériovom stave a sériovom limitovanom M4 CSL. Má hlavne ochrannú klietku a štvorbodové pretekárske bezpečnostné pásy, ktoré sú o ňu uchytené. Základné vybavenie interiéru od Manhartu obsahuje dokonca aj helmu pre vodiča. To však rozhodne nie je všetko a pri takýchto úpravách sa požiadavkám medze nekladú. Ak chce budúci majiteľ niečo extra, tak si za to, samozrejme, môže priplatiť.
Manhart bude mať v ponuke aj zvody, ktoré eliminujú katalyzátory, alebo prinesú 300-bunkové kúsky. Tieto úpravy však nie sú úplne legálne v Európskej únii a preto nie je vhodné s nimi skúšať absolvovať technickú prehliadku najmä v Nemecku, ale aj u nás.
Už základné vozidlo však nie je úplne bežné, ale je to limitovaná séria. BMW vyrobí iba 1 000 kusov M4 CSL a verzia, ktorá sa ukázala v máji 2022 je najrýchlejším sériovým BMW, ktoré dalo okruh Nürburgring za najkratší čas. Trvalo to iba 7 minút a 20,2 sekundy. Základom M4 CSL je zníženie hmotnosti. To automobilka dosiahla výrazným použitím karbónu a plastov s karbónovými výstužami, z ktorých sú strecha, kapota, veko batožinového priestoru a pár ďalších detailov. Svoju dávku úspory hmotnosti predvádzajú aj štandardne montované karbónové brzdy, ktoré dokážu ušetriť viac ako 14 kg oproti klasickým oceľovým kotúčom.
O cene úpravy Manhart MH4 GTR II úpravca nehovorí. Ale treba rátať minimálne so základnou cenou M4 CSL. Tento model vychádza na približne 140-tisíc eur. Verzia upravená Manhartom bude teda kľudne a s prehľadom preskakovať 200-tisíc eur.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Manhart