Manhart sa pozrel na zúbky M4 CSL, pripravil Manhart MH4 GTR II

Manhart sa dá už zaradiť medzi tradičných úpravcov vozidiel z mníchovskej produkcie s logom BMW. Už upravil veľmi veľa kusov a nebojí sa ani tých najvýkonnejších a najexkluzívnejších verzií. Aktuálne sa prezentuje prerobenou alternatívou vo forme úpravy obmedzenej série BMW M4 CSL. Manhart dal kreácii meno MH4 GTR II.

Už samotný výkon originálneho vozidla a jeho jazdné vlastnosti sú veľmi dobré. Veď má 404 kW (550 k) a krútiaci moment 650 Nm, ktoré posiela cez osemstupňovú automatickú prevodovku na zadné kolesá. Úpravca však tieto hodnoty ešte zvýšil a po zásahu má MH4 GTR II výkon až 524 kW (712 k) a krútiaci moment 880 Nm.

Foto: Manhart

Úprava motora pritom zjavne nebola úplne zložitá, keďže úpravca siahol iba po prídavnej riadiacej jednotke MHtronik a výfukovom systéme z nerezovej ocele. Rúry koncoviek majú priemer 110 milimetrov a zákazníci si môžu vybrať, či chcú keramický povrch viditeľných vyústení, štandardný, alebo karbónový.

O agresívnejší postoj sa stará výškovo nastaviteľný podvozok, ktorý pochádza od renomovanej firmy H&R. Vozidlo stojí na 20-palcových zliatinových diskoch Forged+ 1, ktoré zase vyrába firma Yido Performance.  Tvar ukazujúci 15 lúčov je štandard, ale zákazník si môže vybrať aký povrch, prípadne akú farbu budú disky mať.


Foto: Manhart

Samotná zmena celkovej vizáže prichádza vo forme 18-dielneho balíka, ktorý prináša karbónové prvky ku štandardnému vzhľadu M4 CSL. Medzi nimi je napríklad masívny predný spojler na nárazníku, ale aj menšie spojleríky na bokoch. Prahy dostali predĺženie smerom k zemi a von od centra karosérie a kufor má zase výraznejší spojler na svojom veku, tiež karbónovom. Manhart nezabudol ani na difúzor, poskytujúci priestor pre nové koncovky výfuku.


Foto: Manhart

Interiér je tiež iný ako v sériovom stave a sériovom limitovanom M4 CSL. Má hlavne ochrannú klietku a štvorbodové pretekárske bezpečnostné pásy, ktoré sú o ňu uchytené. Základné vybavenie interiéru od Manhartu obsahuje dokonca aj helmu pre vodiča. To však rozhodne nie je všetko a pri takýchto úpravách sa požiadavkám medze nekladú. Ak chce budúci majiteľ niečo extra, tak si za to, samozrejme, môže priplatiť.

Manhart bude mať v ponuke aj zvody, ktoré eliminujú katalyzátory, alebo prinesú 300-bunkové kúsky. Tieto úpravy však nie sú úplne legálne v Európskej únii a preto nie je vhodné s nimi skúšať absolvovať technickú prehliadku najmä v Nemecku, ale aj u nás.


Foto: Manhart

Už základné vozidlo však nie je úplne bežné, ale je to limitovaná séria. BMW vyrobí iba 1 000 kusov M4 CSL a verzia, ktorá sa ukázala v máji 2022 je najrýchlejším sériovým BMW, ktoré dalo okruh Nürburgring za najkratší čas. Trvalo to iba 7 minút a 20,2 sekundy. Základom M4 CSL je zníženie hmotnosti. To automobilka dosiahla výrazným použitím karbónu a plastov s karbónovými výstužami, z ktorých sú strecha, kapota, veko batožinového priestoru a pár ďalších detailov. Svoju dávku úspory hmotnosti predvádzajú aj štandardne montované karbónové brzdy, ktoré dokážu ušetriť viac ako 14 kg oproti klasickým oceľovým kotúčom.

O cene úpravy Manhart MH4 GTR II úpravca nehovorí. Ale treba rátať minimálne so základnou cenou M4 CSL. Tento model vychádza na približne 140-tisíc eur. Verzia upravená Manhartom bude teda kľudne a s prehľadom preskakovať 200-tisíc eur.


Foto: Manhart

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Manhart

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Manhart sa pozrel na zúbky M4 CSL, pripravil Manhart MH4 GTR...