Munro Mk_1 je elektrický, terénny a ručne stavaný

Pred 3 rokmi vznikla v Škótsku automobilka s názvom Munro a aktuálne predstavuje svoj prvý ručne vyrábaný terénny automobil. Nesie meno Munro Mk_1. Je to alternatíva či ku elektrickej triede G, prípadne ku elektrickým pick-upom z Ameriky. Aj tak si myslíme, že ste o tomto start-upe ešte nepočuli. Munro však tvrdí, že tento model bude najschopnejším elektrickým terénnym automobilom. Čo na tom, že pripomína tvarmi Bollinger B1.

Na výber, v prípade hranatého terénneho vozidla, budú dve verzie pohonu. Prvá a základná bude mať výkon 220 kW (299 k) a druhá ponúkne až 280 kW (381 k). Na výber budú aj dve rôzne veľké batérie. Základná bude mať 61 kWh a väčšia 82 kWh. S tou väčšou sa dá prejsť na jedno nabitie až tristo kilometrov. Munro Mk_1 má tak poskytnúť zásobu energie, ktorá by v teréne mala vydržať takmer 16 hodín, podľa slov samotných predstaviteľov automobilky. Koľko z toho bude tráviť off-road čakaním na traktor kvôli vytiahnutiu z blata zatiaľ neuviedli.

Foto: Munro

Nabije nie je možné systémom s výkonom maximálne 100 kW, ktorý dokáže nabiť batériu z 15 na 80% za 36 minút. Hovoríme o tej väčšej batérií. Ak máte však iba striedavý prúd a výkon 22 kW, tak bude trvať nabitie z 15 na 100% 3 hodiny. Munro tvrdí, že po 8 rokoch, či po 160 000 km by mala mať batéria stále minimálne 80% svojej pôvodnej kapacity.

V prípade výkonnejšieho systému pohonu prichádza aj krútiaci moment 700 Nm, ktorý dokáže Mk_1 pripraviť až do rýchlosti 80 km/h a aj to je dôvodom, prečo má vozidlo nosnosť 1000 kg a možnosť ťahať príves s hmotnosťou a 4,5 tony. Výkonná verzia dokonca dokáže vyšprintovať na stovku za 4,9 sekundy. Tienistá stránka je, že maximum je elektronický obmedzené na 130 km/h.


Foto: Munro

Munro použil princíp stavby automobilu s karosériou primontovanou na rám. Dsiponuje štandardným uzatvárateľným diferenciálom v strede a dvomi ďalšími na samotných nápravách za príplatok. Dvojstupňová redukcia z modelu Mk_1 robí ozajstný off-road. Veľmi zaujímavo vyzerá svetlá výška 480 mm a možnosť brodiť vodou s hĺbkou až 800 mm. Nová automobilka hovorí o nájazdovom uhle 84° a o odjazdom uhle 51°. Prejazdový uhol je pritom 148°. Vozidlo poháňa kompaktný elektrický motor, ktorý je umiestnený medzi prednými sedadlami, aby bolo rozloženie hmotnosti úplne perfektné. Zatiaľ sa hovorí o základnej sume 49 995 britských libier za verziu s úžitkovou charakteristikou. Prví zákazníci tohto ručne vyrábaného off-roadu dostanú svoj automobil už v priebehu druhej polovice budúceho roka.


Foto: Munro

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Munro

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Munro Mk_1 je elektrický, terénny a ručne stavaný