Aj Lamborghini sa chce pozrieť do terénu, dejstvo druhé

Pomaly to začína vyzerať, že svet na štýl filmu Mad Max: Fury Road začne byť skôr, či neskôr realitou. Terénne autá, boj o lacné palivo, všetko vlastne máme už teraz, akurát nie v takom meradle. A čo môže byť do postapokalyptickej doby lepšie ako niečo s výkonom, pohonom všetkých kolies a výrazným charakterom? Lamborghini predstavilo vonkajší vzhľad modelu Huracan Sterrato.

Nová verzia už staršieho modelu bude alternatívou pre tých, ktorí majú veľa peňazí a chcú so svojim Lambom prejsť aj po poľnej ceste. Nie, Urus nie je pre túto cieľovú skupinu trhu, veď to je len inak prevedené Audi RSQ8. Títo zákazníci chcú niečo jedinečnejšie. Veď podobný model chystá aj Porsche, tak prečo by Lamborghini ostávalo stáť bokom?

Foto: Lamborghini

Reálna verzia sa síce ukáže na Art Basel v Miami už koncom mesiaca, ale Lambo už teraz ukázalo kompletné tvary zovňajšku bez akéhokoľvek maskovania. Tvary nie sú odlišné od tých, ktorými sa prezentoval koncept v júni 2019.

Auto s motorom V10 má tak rozšírené blatníky a Madmaxovský bodykit. Ale len verziu light, aby nemuseli konštruktéri pri testoch nárazov s chodcami vysvetľovať vonkajší trubkový rám, či skôr exoskelet. Vpredu sú naviac dve prídavné LED svetlá, ktoré nahradzujú strešnú rampu konceptu. Aj tá bude v ponuke, lebo Lamborghini modelu Huracan Steratto dalo aj strešné lišty na použitie priečnika. Na čo iné by asi bol ako na svetelnú rampu?

Za prednými sedadlami a teda za celou kabínou pribudol strešný nasávací otvor, ktorý neberie prach z ciest v takej veľkej miere ako nasávacie otvory umiestnené nižšie. Ale dôležitejšie je zväčšenie svetlej výšky a s ním spojené použitie terénnejšich pneumatík Bridgestone Dueler. Tie rozhodne patria k lepšiemu, čo automobilka ponúka, ale budú maximálnym kompromisom medzi tým, čo má auto robiť v teréne a na ceste. Bežným verziám sa terénny Huracan v jazdných vlastnostiach určite rovnať nebude. Rozšírené blatníky pridávajú terénnu vizáž a chránia pred odlietavajúcimi kamienkami. Dojem z Mad Max štýlu podporuje aj matná farba karosérie.


Foto: Lamborghini

O bližších parametroch bude Lamborghini ešte informovať, ale koncept mal svetlú výšku zväčšenú o 47 milimetrov, takže sa skoro rovnala predchádzajúcej generácii Toyoty RAV4. Šírka Huracanu Sterrato narástla o 23 milimetrov, ak zostalo pri parametroch konceptu.

Teraz je doba otvorená aj takýmto kreáciám. Keď toto v devätdesiatych rokoch spravili Francúzi s auto Mega Track, tak sa ich predalo, kvôli astronomickej cene len toľko, koľko by sa dalo spočítať na štyroch rukách. Cenovka novej verzie Huracanu nie je známa, ale 300-tisíc eur by na základ mohlo stačiť. To už je teritórium aj modelu Urus, ktorý je plánovaný ako terénne auto. Teda aspoň terénnejšie. Týmto modelom bude aktuálne Lamborghini bezkonkurenčné. Teda do momentu, kedy Porsche predstaví svoju variáciu na danú tému. Tá však bude mať, so stopercentnou istotou, menší motor so šiestimi valcami a určite bude mať prepĺňanie a dokonca aj dve núdzové sedadlá.

Reálne predstavenie novej verzie je naplánované na 30. novembra tohto roka, pričom prví zákazníci si ho môžu v dunách utopiť už v prvej polovici roka 2023. Instagram a reels budú plné nových videí. Netreba pochybovať o tom, že Huracan Sterrato bude hviezda.


Foto: Lamborghini

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Lamborghini

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Aj Lamborghini sa chce pozrieť do terénu, dejstvo druhé