Najlepšia aerodynamika, pohon len na slnečné žiarenie!

Elektromobily pri svojom príchode vzbudili obrovský záujem, ten postupne opadáva. Vysoká obstarávacia cena, pomerne vysoké náklady na prevádzku, nepraktickosť, extrémne vysoké ceny pri výmene batérie. Môže to byť fajn riešenie pre niekoho, kto jazdí v meste a okolí a nerieši peniaze. Pre bežných smrteľníkov však ide len o drahú cestu k následným problémom a starostiam. Áno, jazda v elektromobile má svoje čaro, je zaujímavá, no je tu priveľa “ale”. Jedno z nich sa snaží vyriešiť elektromobil, ktorý by za istých okolností poháňalo slnko.

Solárna energia, cesta k mobilite?

Jedným z problémov elektromobilov je ich nabíjanie a cena samotného nabitia. Elektrina čosi stojí, rovnako sieť nabíjacích staníc nie je práve najhustejšia. S týmito problémami sa nezaoberajú len automobiloví giganti, ale aj menšie spoločnosti. Jedna z Holandska už roky vyvýja svoj elektromobil a vozidlo s názvom Lightyear 0 plánuje nasadiť do sériovej výroby, ako informuje na svojom webe lightyear.one.

Lightyear 0 je autom, ktoré svojim dizajnom aj konceptom mnohým pripomína Teslu, akéhosi revolucionára vo svete elektromobilov. Holandská spoločnosť však ide odlišnou cestou, jej úlohou nie je masovo rozšíriť elektromobilitu, ale vyriešiť jeden z najzásadnejších problémov. Nabíjanie. V prvom rade si priblížme samotné auto. Ide o veľké 5 mieste vozidlo, ktoré pôsobí naozaj luxusne. Čosi ako Tesla Model S, prípadne Audi A7. Prekvapí aj pohľad do inteiréru, moderné materiály, minimalizmus, skrátka toto sa podarilo. Je to však auto dhé cez 5 metrov, takže žiadne miniauto do mesta. Okrem toho upúta jeho čistá aerodynamická línia vrátane krytov zadných kolies či absencia spätných zrkadiel. To všetko za účelom čo možno najmenšieho aerodynamického odporu, ktorý činí hodnotu len 0,175 Cd, čim sa Lightyear 0 stáva sériovo vyrábaným automobilom s najnižším odporom vzduchu na svete! Spomínané kryty kolies či kamera namiesto spätných zrkadiel prispieva k čo možno najvyššiemu dojazdu. Ten by mal činiť čosi okolo 600 km, potom je tu však ešte jeden bonus.

Zdroj foto: deezen.com

A tým je využitie solárnej energie. Celá kapota vrátane strechy je tvorená zo solárnych panelov s celkovou plochou 5 metrov štvorcových. Vďaka nim sa batéria nabíja vždy, keď je auto na slnku. Vďaka tomu by mal byť Lightyear 0 zvládnuť ročne 6 000 - 11 000 km ročne v závislosti od počtu slnečných dní a klimatických podmienok. Iste, u nás toho slniečka až toľko nie je, no treba si uvedomiť jedno. Lightyear je spoločnosť z Holandska, ktoré je na tom klimaticky podobne, takže nejaká pomoc to rozhodne bude. Sama automobilka tvrdí, že ak jazdíte menej ako 35 km denne, tak vám bude stačiť auto nabiť1 krát za 2 mesiace. Pokiaľ máte auto len na cestu do práce či nákupy, tak to môže stačiť. Čo sa týka dynamických vlastností, tie sú prispôsobené určeniu auta, teda čím dlhšiemu nájazdu. Na 100 km/h sa dostanete za 10 sekúnd, maximálka je 160 km/h. Všetko sú to hondoty, ktoré bežnému motoristovi postačia, na pri elektromobiloch sme už zvyknutí na čosi iné. Možnosť jazdiť na solárnu energiu však má svoju cenu. Finančnú. Lightyear 0 bude štartovať na sume 250 000 €, čo rozhodne nie je málo.

Zdroj foto: deezen.com

Zdroj foto: deezen.com

Zdroj foto: deezen.com

Zdroj: lightyear.one

Zdroj foto: deezen.com

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Najlepšia aerodynamika, pohon len na slnečné žiarenie!